Gå til innhold

Småfeil på 90mod 520i


Rydin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat kjøpt en svensk 520i (e34) som har gått 190000. Det er noe småfiks for å få den eu godkjent. Bla hjullager venstre side bak, og høyre frambrems henger litt. Men dette skal jo være enkelt å fikse.

Så er det noen småfeil som det hadde være fint å funnet ut av. Lager en liten liste jeg, så hvis noen av dere har en løsning så er det bare å rope ut:

1. Ventiltikking

Etter det jeg har lest så er vel dette et vanlig problem på BMW. Den tikker mye.

Kan det hende det er nok å skifte olje? Eller må ventilene mest sannsynlig justeres?

Og hvis det fortsatt tikker etter ventiljustering så er det kanskje ventilløftere som må byttes? Og evt kam/topp? Mener jeg leste noe sånt et sted.

2. Service display

Det meste av service lys lyser. Dvs gul og grønn diode, oil service, klokkesymbol, og av og til inspection. Og varsel om slitte bremser.

Har ikke prøvd å resette disse ennå.

Jeg mistenker at disse batteriene som sitter inne i der er døde. For jeg leste at om turteller og denne liter per mil måleren ikke virker så er batteriene døde. Og radioen nullstiller seg også om tenningen har vært av en stund.

Så det tyder vel på at jeg må bytte batterier?

Kan også nevne at den gule og grønne dioden lyser konstant, også med tenningen av.

3. Varme i kupeen

Det er jo en sånn to-sone sak i denne bilen, og den funker helt fint.

Man kan jo regulere tre slike slidere individuellt, men den midterste av disse blåser bare kald luft. Altså dysene som sitter i dørene, og midt på dashbordet.

Spørsmålet er altså: skal det bare blåse kaldt fra disse dysene? Hvis ikke, hva kan være galt?

4. Analog klokke

Det er en analog klokke i dashbordet. Klokka virker, men det er ikke lys i den. Skal det være lys i den?

Det var alt jeg lurte på for denne gang. Håper noen har noen svar.

En ting til slutt: har noen et førersete med grått stoff å selge? (ikke skinn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil!

1. Vist du skifter olje og filter vil mest sansynleg ventiltikkinga forsvinne.

3. Eg også får heller ikkje varme på den i midten, og eg har heller ikkje fått varme der på nokre andre 520 er, så eg rekner med at det skal vere sånn.. Men går sikker ann å bygge om ;-)

4. Det skal vera lys i klokka ja. Har lest ein plass at det går ann å skifte lyspære i klokka.. Skal berre ta den ut og dele den, så skal pære sitja godt synleg.

Ang det med at frambremsen henge litt kan vere litt skumelet.. Vist du må bremse kraftigt ned vist du f.eks møter ein bil på eit trangt parti, drege bilen relativt fort til venstre.. og det er ikkje så morro!

Du må ta av kalipteret og gjera reint stempelet.. Det er sikkert "fult" i rust! Hadde problem med det på min. Vil anbefale å kjøpe nye pakninger samtidig :-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Hvis det ikke skal være varme der så gidder jeg ikke bygge om :wink:

Det blir jo varmt i bilen uansett.

Merker ikke noe forskjell på bremsevirkning når jeg bremser, så tror ikke det er så alvorlig. Bilen hadde stått noen måneder før jeg kjøpte den, så jeg skal gjøre rent og smøre opp alle bremser.

Bilen er rød, og lakken er utrolig matt. Noen som har noe tips om hva som er den beste polishen når lakken er matt? Noe sånn polish med rødfarge kanskje?

Og en ting til: bilen har sentrallås, men bakdørene blir ikke låst opp. Bare framdører, bagasje og tanklokk. Det er sikkert dårlig kontakt et sted, men hvor er det mest sansynlig at problemet er?

Takk for alle svar som måtte komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...