Gå til innhold

Bytte motor


gosh
 Share

Anbefalte innlegg

Nå hadde jeg tenkt meg en m20b25 motor i min 316i E30,. Bremser har jeg fått høre at det trenger jeg ikke å bytte pga at jeg har 90 modellen, og der skulle visst bremsene være omtrent like som på de andre modellene. Men girkasse osv hvordan blir det med det ? Clutch ? Kom med det som burde byttes, for jeg har ikke så peil ! Takk på forhånd til de som bryr seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nå tro du må bytte hele drivlinja, fra motor. Altså, girkasse m/clutch(kan sikkert være en ide å bruke en ny clutch mens du først er igang), mellomaksling og kardang med muligens nye drivakslinger. Er ikke sikker på om de fra 316 vil passe på en 325 klokke. Ellers høres det ut som et spennende prosjekt! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skivebremser bak på hverken 316 eller 318 E30. Det er tromler. Disse må byttes.

Om du ikke kan bygge om selv så vil det bli like kostbart å kjøpe en standard 325.

Så skal vel denne bilen godkjennes også, som 325. Sende inn ombyggingssøknad og håpe på et ja. Også må bilen ha vært 10 år i Norge for å slippe avgifter ved ombygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skivebremser bak på hverken 316 eller 318 E30. Det er tromler. Disse må byttes.

Skivebremser der ifølge etk.

Sikkert optional.

Ok, det har jeg aldri hørt om.. Aldri har jeg heller sett noen 316/18 med skiver bak. Eneste jeg vet er at nyere touring E30'r kom ut med skiver bak. Merkelig.

Men null problem å se om man har skiver eller ikke da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...