Gå til innhold

Forskjellen på stor og liten bakklokke?


maxbjarne
 Share

Anbefalte innlegg

E30M3 ble ikke levert uten diffbrems.. Alle BMWer som er laget for gatebruk ble levert med 25% sperrevirkning som ekstrautstyr.

Noen Z3 ble levert med Torsen diff med 40% sperrevirkning og 2002 Turbo kom med diffbrems med 40% sperrevirkning hvis ikke jeg husker helt feil nå.

E30M3 har den store diffen. Den diffen passer på alle andre E30er også. M3 ble levet med 3.15:1 eller 3.25:1 utveksling siden den har 1:1 utveksling på 5 gir.

De andre E30 har 1:1 på 4 gir.

Den lille diffen ble ikke levert med diffbrems og den tåler mindre enn den store. Den lille ble levet på de E30ene med så motorere i.

Alle modellene opp til og med E30 323i ble levert med den lille diffen. 325i ble levert med den store diffen siden den tåler mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 10 2 225 384 er delenr til komplett diff til en E30M3 med 3.25:1 utveksling.

33 10 1 212 731 er delenr til en vanlig E30 med 4.10:1 utveksling.

Begge er har diffbrems.

Diffbrems med 4.10:1 utveksling er vanskelige og finne brukt.

Kanskje 325i Cabriolet hadde 4.10:1?

I USA fantes 325iA med 4.10:1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 10 2 225 384 er delenr til komplett diff til en E30M3 med 3.25:1 utveksling.

33 10 1 212 731 er delenr til en vanlig E30 med 4.10:1 utveksling.

Begge er har diffbrems.

Diffbrems med 4.10:1 utveksling er vanskelige og finne brukt.

Kanskje 325i Cabriolet hadde 4.10:1?

I USA fantes 325iA med 4.10:1.

I følge www.realoem.com er 33 10 2 225 384 en diff uten sperre og 3.25 i utveksling, mens 33 10 1 212 731 er med 25% sperre og 4.10 utveksling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 10 2 225 384 er delenr til komplett diff til en E30M3 med 3.25:1 utveksling.

33 10 1 212 731 er delenr til en vanlig E30 med 4.10:1 utveksling.

Begge er har diffbrems.

Diffbrems med 4.10:1 utveksling er vanskelige og finne brukt.

Kanskje 325i Cabriolet hadde 4.10:1?

I USA fantes 325iA med 4.10:1.

er ikke 4.10 fra 318is da? Den jeg kjøpte mener jeg var fra en 318is.

kanskje det var ekstrautstyr til isbilene? e30 altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 10 2 225 384 er delenr til komplett diff til en E30M3 med 3.25:1 utveksling.

33 10 1 212 731 er delenr til en vanlig E30 med 4.10:1 utveksling.

Begge er har diffbrems.

Diffbrems med 4.10:1 utveksling er vanskelige og finne brukt.

Kanskje 325i Cabriolet hadde 4.10:1?

I USA fantes 325iA med 4.10:1.

I følge www.realoem.com er 33 10 2 225 384 en diff uten sperre og 3.25 i utveksling, mens 33 10 1 212 731 er med 25% sperre og 4.10 utveksling..

I min ETK som er orginal ifra BMW så sier den ikke det du sier..

33 10 2 225 384 er diff til E30M3 med 3.15:1 utveksling noe som 325i aldri ble levert med.

33 10 1 212 731 er diff med 4:10 utveksling som er samme som E30318is har ja..

Men selv om 318is har denne utvekslingen så betyr ikke det at alle ISene ble levert med diffbrems.. Denne utvekslingen er veldig sjelden og finne brukt med på en diffbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...