Platepratar Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 Lurte på om eg skulle få noen til å bygge effektanlegg for meg, lurer på om det er andre som har gjort det samme? Tenkte også å fjerne katalysatorene. Betyr de mye for lyden? Vil helst ikke ha kjempemye bråk. Vil vel kanskje få problemer med avgassen hvis eg tar de vekk?
cornelius Skrevet Januar 16, 2006 Skrevet Januar 16, 2006 det viktigste er vel bare at du tar vare på det orginale eksosanlegge, siden man ikke har noen godkjenningsprapirer på hjemmebygget.. Når det gjelder lyd, velger du selg med hvor mange\kraftige potter du bruker... Bygger bestandig selv, setter en lyddemper\mellompotte der kat`n egentlig står, også bruker jeg en sikkelig bakpotte, bråker ikke noe serlig på tomgang, men får lyden på turtall... Men det kommer alt ann på hva slags potter du bruker...
TronniE46 Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 ------------------- HEAR ME NOW -------------------- Jeg tenkte jeg skulle smelle på et effektanlegg på min E46, men jeg vil ikke ha noe som bråker, hvordan kan jeg få til dette? Er det et effektanlegg som er "stillegående"? Det skulle gjerne vært med 4 rør ut bak også, bare for å gjøre det lett
-fek- Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 Det får du ved å kjøpe eit ferdig eit..frå f.eks. supersprint eller eisenmann Då veit du vertfall kva du får, dei leverer med 4 røyr.. Koster kanskje litt meir, men du sparer deg for mykje arbeid, og får heilt sikkert eit anlegg med bedre finnish og finare lyd
TronniE46 Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 Høres bra ut. Men det bråker vel ikke så jæ%&¤ vel?
babjorn Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 Tror man får problemer hvis man tar bort katalysatoren,når man skal på EU-godkjenning..tror jeg har rett,men da er det jo bare å bytte til det gammle igjen
Platepratar Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Skrevet Januar 22, 2006 Har vel ikke noe å si om en fjerner katalysatoren annet enn på eu kontroll vel?
sladdern Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 På en turbo\kompressor motor så får du mere hk men ikke på en sugemotor.
Bimmerlars Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 PÅ en turbo\kompressor motor så får du mere hk men ikke på en sugemotor. Forklar? Kan være at på en moderne bil er motoren mappa etter baktrykket man får MED kat. Og en sugemotor trenger baktrykk for god fylling i motsetning til en tirbomotor. Right?
Sigbjørn Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 Lurte på om eg skulle få noen til å bygge effektanlegg for meg, lurer på om det er andre som har gjort det samme? Tenkte også å fjerne katalysatorene. Betyr de mye for lyden? Vil helst ikke ha kjempemye bråk. Vil vel kanskje få problemer med avgassen hvis eg tar de vekk? Jeg bygget meg eksos selv. Lagde meg 2`5 toms hele veien med en effektlyddemper midt på sånn cirka..så kjøpte jeg meg dtm bakpotte på torshov til 1000 kroner..Det ble det mye "brøl" av:) Ingen problemer å ta bort katalysatoren, bare visst man skal på eu-kontroll da Jeg syns det ble litt mye brøl da, så jeg satte på en lyddemper til for en stund siden. Da ble det en veldig fin lyd..litt diskre gromlyd:)
sladdern Skrevet Januar 22, 2006 Skrevet Januar 22, 2006 PÅ en turbo\kompressor motor så får du mere hk men ikke på en sugemotor. Forklar? Kan være at på en moderne bil er motoren mappa etter baktrykket man får MED kat. Og en sugemotor trenger baktrykk for god fylling i motsetning til en tirbomotor. Right? En sugemotor må ha mottrykk for å funke optimalt, mens en overladet går bedre jo letter(friere) vei den kan gå.Jeg har prøvd å det er ikke tvil heller.
E30 ex Skrevet Januar 23, 2006 Skrevet Januar 23, 2006 Mye rart å lese her, hvordan tror dere at mottrykket er i en race kat? Skal love deg at det ikke er lik eller mer motstand i den. Det som er riktig er at en kat motor ikke automatisk får mere effekt ved å ta av kat en, men i de fleste tilfeller stemmer det. Har sett en E30 bremse 167hk med kat for så å bremse 171hk med fjernet kat 2timer senere, dette på en89mod. Scorpion anlegg bak kat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå