TronniE46 Skrevet Januar 16, 2006 Share Skrevet Januar 16, 2006 Hey Gutta! Jeg har et mission! Og det er å lage "basskasse" av noe slag i baggasjerommet i min E46 sedan. Da jeg kjøpte bilen tenkte jeg ikke over at det var så sinnsykt pansra mellom baggasjerommet og el'cupè. Før hadde jeg en Mazda 323F 1990 mod. med 5mm papp-hattehylle som ikke isolerte en dritt, men har nå et større problem med isolasjon. En kompis som har E36 borra høl gjennom pansringa og kjørte to 5" bass reflex rør fra basskassa som lå i baggasjen og inn i el'cupè. Men å gjøre no sånt med min nye bimmer er krimminelt. Jeg har forsåvid en skipose, kansje kjøre bassrør gjennom der? He He Noen som har no erfaring eller tips om dette? Smile Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saevik Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 Hei..Ej har nedfelt element i bagasjeromme.kassa er bygd i hjulbrønnen..Slik at eg får utnytta bagaseromme maks fordeom eg har annlegg:) Så har eg tattut skiposen slik att eg får bassen framm:) Har lukket kasse:) Spiller helt ok..Men veit ikkje om det hadde spilt beire om elementa var retta mot seteryggen..Men har ein kompis som har gjort det men eg har meir bass enn han ja:)Men eg har 2*10 og han 1stk 13" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 jeg har selv en E46 sedan, og for og få best mulig lyd, uansett type bass/forsterker etc så er dette min oppskrift: Sett kassa slik at den står så nærme bakseteryggen som mulig og plasser den slik at elementene peker bakover i bilen! På denne måten for du mest mulig luftrom rundt elementene. BMW har jo som kjent veldig godt isolerte bagasjerom så med dette oppsettet har du nå fått deg en skikkelig "boom-box" (hele bagasjerommet blir som et "ekko-kammer" for basseren/e din/e. Nå gjenstår det og få lyden/trøkket inn i kupèen. Jeg har selv fjernet den skipose-saken som sitter bak midtarmlenet, men jeg syns ikke det utgjorde så veldig stor forskjell.. Jeg ville heller gått for bassreflex rør opp gjennom hattehylla..Hvis du tar vekk de to høytalerne som sitter i hattehylla så ser du at det er et ganske "tomt hull" under dem, sjekk om du får noe rør-lignende ned, og inn i bagasjerommet, dette skulle gi ganske mye trykk inn i kupèen tror jeg! Skal ikke si det helt sikkert siden jeg ikke vet specs på sub'n og amp'n din! Og....Jeg tror ikke det ville blitt no særlig god løsning med ev bassreflex der hvor den skipose-saken står.. Uansett: lykke til, og legg gjerne ut bilde så fort du har bygd ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 17, 2006 Share Skrevet Januar 17, 2006 En løsning som bare har refleksrør inn i bagasjen. Vil mann fort få en båndbasskasse. Kan være dritt vist en ikke har flaks på literene og ett bra trykk dempet bagasjerom. Men det kan jo prøves. Ville selv ha gjort det på den litt tryggere måten som skillbill her skrev. Satt elementene med litt skrå mot sete ryggen, men du bør ha litt luft mellom setet og elementene. Så dem har litt å bevege seg i. Siden du antagelig ikke får all den luften så fort ut gjennom hullet til skiposen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 Høres bra ut gutta. Men jeg begynte å tenkte på å kansje lage splitta basskasse. Med ett basselement på hver side, slik at det går ann å bruke skiposen av og til. Og så ta ut de orginale bakøytalerene og legge et bassrør under deksjelet til orginalhøytalerene og ned i basskassene. Hva syntes dere om min geniale ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Se nederst på denne siden her..http://www.bimmian.com/46 Denne kassen er jo skrudd opp i hattehylla og du få forholdsvis god plass..Denne går jo fint an å lage selv, og kanskje lure 1 bassrefleksrør under dekselet til hver orginalhøyttalerne..vil bli kort vei fra kasssen og til dekselet da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå