Gå til innhold

Får ikke start


Bare_egil
 Share

Anbefalte innlegg

Når du har gnist trenger du ikke å sjekke opp fordelerlokk/rotor iallefall.... Gjør heller som beskrevet rett ovom her for å sjekke om bensinpumpa går... :)

bensinpumpa funker den, prøvde å starte her nå i sted, men får fortsatt ikke start...virker som det er likefør den skal starte...kan det være at ledningene inn til fordeler står i feil rekkefølge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg nettopp kjøpte min bmw E23 fra 1979 (samme prinsippet på min motor som din)

Så var jeg også plaget med at den ikke ville starte, det gnistet og den fik bensin.

Den prøvde å starte men startet aldri skikkelig..

For er pluggene først blitt våte/ellet bare litt FUKTIGE så får du ikke start..

Det jeg gjorte: sørg for at batteriet er 100% oppladet, så tok jeg ut ALLE pluggene, brukte propanflamme/flamme på de og svidde de rene for så å varme de skikkelig opp, så skrudde jeg de på plass, gikk inn i bilen og forsøkte 3 forsøk på å starte den.. samme skjer igjen.. (IKKE FORSØK MERE ENN 3 GANGER!) og så tar du ut pluggene igjen og gjør det samme med absolutt alle og prøver 3 nye forsøk!

Dette gjentar du helt til du får start!

Jeg måtte gjøre det 2 ganger, og da startet den men var rimelig sur etter alle startforsøkene før jeg kom på dette..

Når den ført har startet: sørg for å holde motoren på over 1500 RPM til den får litt temperatur, og så lar du motoren gå seg skikkelig ren/"tørr" inni slik at den ikke blir så sur :)

Kan nesten GARANTERE deg at dette hjelper!

Etter jeg gjorde dette og har lært å ALDRI forsøke å starte den med lite strøm (forsøk å starte med lite strøm og prosessen med pluggene må gjøres på nytt) så har jeg ALDRI hatt problemer lengre, og motoren har gått som en klokke siden! startet altid på første forsøk også :wink:

Prøv dette, så får du gi tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at det ikke var kompersjon på to av pluggene..så det er vel derfor den ikke vil starte.. :( men men, får ringe han jeg kjøpte den av å klage litt....

ta en sånn deiesel runde med bilen. ta litt deisel inn der tennpluggene står. på alle sylinder. vent 3-4timer så kan det hend at stempel ringene har løsnet å kommet på plass igjen. vist bilen har stått stille lenge så kan det hend at stempel ringene står helt fast.

har gjort det her på mange biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har funnet ut at det ikke var kompersjon på to av pluggene..så det er vel derfor den ikke vil starte.. :( men men, får ringe han jeg kjøpte den av å klage litt....

ta en sånn deiesel runde med bilen. ta litt deisel inn der tennpluggene står. på alle sylinder. vent 3-4timer så kan det hend at stempel ringene har løsnet å kommet på plass igjen. vist bilen har stått stille lenge så kan det hend at stempel ringene står helt fast.

har gjort det her på mange biler

hvorfor akkurat diesel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...