sh0rty^ Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Heisann Skal bytte stempelringer på min m20b25 ( uten katalysator ) Før turbobygge. Noen som vet hva åpningen på ringene skal være? Eller burde være. Med tanke turbo også. Tror de må files til før jeg setter dem inn. Har lite erfaring på dette så trenger litt hjelp Takker for alle svar og innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Hæ? Orginale ringer skal da ikke files! Sett rett på og ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxyopia Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Det står vad det ska vara för ring spel i haynes boken. ta det som är mest rekomenderat. Har för mig det är 0.50/0.60mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 Hæ?Orginale ringer skal da ikke files! Sett rett på og ferdig. Kai mente de måtte tilpasses med tanke på at jeg skal kjøre med turbo, mer varme osv. Eller? Uansett må jeg jo søke på åpninga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 har aldri hørt om dette jeg heller, eneste forskjellen i klaring på turbo vs vanlig jeg vet om er klaring mellom stempel og sylinder, ca 1/10 millimeter på racemotorer og 7-8/100 millimeter på vanlig motorer. Sånn ca hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Jeg ble fortalt av Kjell Aaen i norsk bilsportforbund at jeg burdre ta øverste ringen et par drag med fila, så jeg gjorde det. Var for å få bort varme mer effektivt tror jeg husker ratt ikke helt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Ikke for å rakke ned på ringen, men Go Gapless på www.totalseal.com Det er verdt å se på hvertfall. Vil tro du slipper å tenke såå mye på riktig klaring da. Men uansett vil en Gapless ring vare lenger (tette bedre vs. tid) enn en vanlig ring om du har høyt belasta motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Ikke sett,har aldri fila en standard stempelring i hele mit liv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Ikke for å rakke ned på ringen, men Go Gapless på www.totalseal.com Det er verdt å se på hvertfall. Vil tro du slipper å tenke såå mye på riktig klaring da. Men uansett vil en Gapless ring vare lenger (tette bedre vs. tid) enn en vanlig ring om du har høyt belasta motor. Disse ringene bruker flere av mine kammerater på turbomotorene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Ikke sett,har aldri fila en standard stempelring i hele mit liv! Er aldri for sent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Får det ikke til å stemme at dette er noe bedre,hvorfor får man kjøpt Go Gapless på www.totalseal.com da? Og hvorfor blir det solgt hvis det skal være så mye bedre å slipe større åpning enn orginalt? Bilen fungerer utmerket som den er uten større åpning så slik skal den få lov til å være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå