BMWGUDEN Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 er det nåen så he tegninga te å montera turbo? alle svar tas godt imot he veldikt lyst te å få ein passe sprege 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 glemte å spør om dt va nåen så hadde erfarin me å bygga turbo maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 tenkte at eg sko kjøyra me 0,4-0,5 i ladetrykk vist eg fekk montert dt. må eg gjør noe spesielt andt me maskinen vist eg ikje skal kjøyre me meir enn 0,5 i trykk? he seriøst lite peiling på turbomontering, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 på en orginal motor kan du kjør opp til 0.5bar uten å gjør noe som helst med selve motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 mye effektøkning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Får vel 140-150hk kanskje? Du trenger grenrør, turbo, wastegate, IC, regulerbar bensintrykksregulator, hvis du ikke trenger tilleggsprut, dump "MÅ" du jo ha. Hvorfor ikke åpne motoren og dreie ned stempler eller sette på tykkere toppakning og lade mer? Mye morsommere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Januar 18, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2006 dt hadde jo vert konge å hatt mer ladetrykk. men dt er jo myyyyye arbeid.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 dt hadde jo vert konge å hatt mer ladetrykk. men dt er jo myyyyye arbeid.hehe Skal man først gjøre noe, så hvorfor ikke gjøre det ordentlig? Men såklart, er du bare ute etter litt mer guff, så funker det jo å bare turbolade med orginal komp. og 0,5bar trykk også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joeranjensen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Har tenkt litt på dette jeg og. kan man bruke turbo fra en golf3 tdk, klarer den 0,5 bar? Tror dere en 325 vil hente mange hk på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 20, 2006 Share Skrevet Januar 20, 2006 Har tenkt litt på dette jeg og. kan man bruke turbo fra en golf3 tdk, klarer den 0,5 bar? Tror dere en 325 vil hente mange hk på dette? En 325 har stort potensiale! Flere som henter 400-500hk ut av disse. Da må du selvfølgelig bytte innmat i motoren. Smidde stempler, H-profil råder er selvfølgelig en fordel. Veiva holder. Toppen må også sveises. Etter hva jeg har forstått sveises vannkanalene? Slik at toppen får mer gods. For masse inspirasjon til turbokonvertering av M20B25, sjekk www.pure-pf.com også gå på forum, prosjekt! Vill gjettig med effekt på B25@0,5 bar= 230hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gosh Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 riktig , og det er akkurat samme jeg må gjøre på en 316i å ? Mye hk får jeg ut av den hvis jeg gjør akkurat det samme der ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 riktig , og det er akkurat samme jeg må gjøre på en 316i å ? Mye hk får jeg ut av den hvis jeg gjør akkurat det samme der ? Det finner du ut når du setter motoren i benken, eller bilen på rulla Skal jeg prøve å komme med et lite M10B16 oppsett som skal lade 0,5bar ville jeg kanskje brukt en T25/8 turbo, justerbar bensintrykksregulator, grenrør eller sveise flens på org. manifoild, IC er jo alltid kos, en dump, rør og klemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 ingen e30 blei levert med m10b16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 ingen e30 blei levert med m10b16 Hva heter 316i motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 ingen e30 blei levert med m10b16 Nå er jo eg deeeen 4er-hateren da, men jeg såg jo for meg at 316 ble levert fra 1983-1988 modell med M10b16... Men kanskje det er b18 i den 316-utførelsen? Er på tynn is her, for 4er er ikke min sterke side... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå