Gå til innhold

turbo i ein e30


BMWGUDEN
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel 140-150hk kanskje? Du trenger grenrør, turbo, wastegate, IC, regulerbar bensintrykksregulator, hvis du ikke trenger tilleggsprut, dump "MÅ" du jo ha. Hvorfor ikke åpne motoren og dreie ned stempler eller sette på tykkere toppakning og lade mer? Mye morsommere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dt hadde jo vert konge å hatt mer ladetrykk. men dt er jo myyyyye arbeid.hehe

Skal man først gjøre noe, så hvorfor ikke gjøre det ordentlig? :wink:

Men såklart, er du bare ute etter litt mer guff, så funker det jo å bare turbolade med orginal komp. og 0,5bar trykk også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette jeg og. kan man bruke turbo fra en golf3 tdk, klarer den 0,5 bar? Tror dere en 325 vil hente mange hk på dette?

En 325 har stort potensiale! Flere som henter 400-500hk ut av disse. Da må du selvfølgelig bytte innmat i motoren. Smidde stempler, H-profil råder er selvfølgelig en fordel. Veiva holder. Toppen må også sveises. Etter hva jeg har forstått sveises vannkanalene? Slik at toppen får mer gods. For masse inspirasjon til turbokonvertering av M20B25, sjekk www.pure-pf.com også gå på forum, prosjekt!

Vill gjettig med effekt på B25@0,5 bar= 230hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig , og det er akkurat samme jeg må gjøre på en 316i å ? Mye hk får jeg ut av den hvis jeg gjør akkurat det samme der ?

Det finner du ut når du setter motoren i benken, eller bilen på rulla :wink: Skal jeg prøve å komme med et lite M10B16 oppsett som skal lade 0,5bar ville jeg kanskje brukt en T25/8 turbo, justerbar bensintrykksregulator, grenrør eller sveise flens på org. manifoild, IC er jo alltid kos, en dump, rør og klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen e30 blei levert med m10b16

Nå er jo eg deeeen 4er-hateren da, men jeg såg jo for meg at 316 ble levert fra 1983-1988 modell med M10b16... Men kanskje det er b18 i den 316-utførelsen? Er på tynn is her, for 4er er ikke min sterke side... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...