Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte at eg sko kjøyra me 0,4-0,5 i ladetrykk vist eg fekk montert dt. må eg gjør noe spesielt andt me maskinen vist eg ikje skal kjøyre me meir enn 0,5 i trykk? he seriøst lite peiling på turbomontering, hehe :oops:

Skrevet

Får vel 140-150hk kanskje? Du trenger grenrør, turbo, wastegate, IC, regulerbar bensintrykksregulator, hvis du ikke trenger tilleggsprut, dump "MÅ" du jo ha. Hvorfor ikke åpne motoren og dreie ned stempler eller sette på tykkere toppakning og lade mer? Mye morsommere :D

Skrevet
dt hadde jo vert konge å hatt mer ladetrykk. men dt er jo myyyyye arbeid.hehe

Skal man først gjøre noe, så hvorfor ikke gjøre det ordentlig? :wink:

Men såklart, er du bare ute etter litt mer guff, så funker det jo å bare turbolade med orginal komp. og 0,5bar trykk også!

Skrevet
Har tenkt litt på dette jeg og. kan man bruke turbo fra en golf3 tdk, klarer den 0,5 bar? Tror dere en 325 vil hente mange hk på dette?

En 325 har stort potensiale! Flere som henter 400-500hk ut av disse. Da må du selvfølgelig bytte innmat i motoren. Smidde stempler, H-profil råder er selvfølgelig en fordel. Veiva holder. Toppen må også sveises. Etter hva jeg har forstått sveises vannkanalene? Slik at toppen får mer gods. For masse inspirasjon til turbokonvertering av M20B25, sjekk www.pure-pf.com også gå på forum, prosjekt!

Vill gjettig med effekt på B25@0,5 bar= 230hk

Skrevet

riktig , og det er akkurat samme jeg må gjøre på en 316i å ? Mye hk får jeg ut av den hvis jeg gjør akkurat det samme der ?

Skrevet
riktig , og det er akkurat samme jeg må gjøre på en 316i å ? Mye hk får jeg ut av den hvis jeg gjør akkurat det samme der ?

Det finner du ut når du setter motoren i benken, eller bilen på rulla :wink: Skal jeg prøve å komme med et lite M10B16 oppsett som skal lade 0,5bar ville jeg kanskje brukt en T25/8 turbo, justerbar bensintrykksregulator, grenrør eller sveise flens på org. manifoild, IC er jo alltid kos, en dump, rør og klemmer.

Skrevet
ingen e30 blei levert med m10b16

Nå er jo eg deeeen 4er-hateren da, men jeg såg jo for meg at 316 ble levert fra 1983-1988 modell med M10b16... Men kanskje det er b18 i den 316-utførelsen? Er på tynn is her, for 4er er ikke min sterke side... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...