Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

316 blei levert med m10b18 med forgasser

318i (-88 ) blei levert med m10b18 med L-jetronic

316i (88- ) blei levert med m40b16 med motronic

318i (88- ) blei levert med m40b18 med motronic

Altså ikkeno m10b16 i e30....

m10b16 var vel en motor som blei levert på de minste 02`ene og 316 e21.

Skrevet

Hvis man har en 316 eller 318 og ønsker turbo med ladetrykk under 0,5 bar så blir jo ikke effekten all verden... Blir det ikke billigere å kjøpe seg en orginal 325 i stedet? Eller er det noen som kan komme med et godt kostnadsestimat for en "enkel" turbokonvertering uten å åpne motor?

Skrevet
Hvis man har en 316 eller 318 og ønsker turbo med ladetrykk under 0,5 bar så blir jo ikke effekten all verden... Blir det ikke billigere å kjøpe seg en orginal 325 i stedet? Eller er det noen som kan komme med et godt kostnadsestimat for en "enkel" turbokonvertering uten å åpne motor?

Dette er selvfølgelig helt korrekt, men skal man bygge seg en turbomotor uten å åpne motoren så vil man jo ikke ha det bedre :lol:

det er MYE billigere å kjøpe seg eks en m30b35 som har 218 hester enn å bygge opp en 318 slik at den får samme effekten og i tillegg holder!

Skrevet
Hvis man har en 316 eller 318 og ønsker turbo med ladetrykk under 0,5 bar så blir jo ikke effekten all verden... Blir det ikke billigere å kjøpe seg en orginal 325 i stedet? Eller er det noen som kan komme med et godt kostnadsestimat for en "enkel" turbokonvertering uten å åpne motor?

Dette er selvfølgelig helt korrekt, men skal man bygge seg en turbomotor uten å åpne motoren så vil man jo ikke ha det bedre :lol:

det er MYE billigere å kjøpe seg eks en m30b35 som har 218 hester enn å bygge opp en 318 slik at den får samme effekten og i tillegg holder!

Men det er langt fra like morsomt :D

Skrevet

tror det er litt morsomere med en m30b35 kl 6 om morgenen når du skal kjøre på jobb og bilen ikke starter fordi den orginale 1,6l motoren din er laddet med 3bar og av en eller annen grunn ikke starter.

Skrevet
Klart det er morsommere å bygge sin egen turbomotor enn å "bare" lempe nedi en M30B35

Er ikke alltid like morsomt, for M30en smekker du nedi biler og er startklar på ei lita kveldstund. Mens turbomotoren bare står der på motorstativet, for det er jo så satans dyrt hver gang en skal kjøpe noe komponenter til den...

Skrevet
Klart det er morsommere å bygge sin egen turbomotor enn å "bare" lempe nedi en M30B35

Er ikke alltid like morsomt, for M30en smekker du nedi biler og er startklar på ei lita kveldstund. Mens turbomotoren bare står der på motorstativet, for det er jo så satans dyrt hver gang en skal kjøpe noe komponenter til den...

Det er klart det er dyrere, men jeg personlig synes det er morsommere! Om du synes det er morsommere med fabrikksbygs sugis får det være din sak :wink:

Skrevet

sugis suger he he :lol: er ikke no særts skyv i en sugemotor synes jeg..har hatt litt av hvert.men etter jeg hadde den første turbobilen så er ikke sugis noe stilig lenger.. :wink:

Skrevet

vil nå tro det er morsommere å bygge opp en 318 turbo! skal nok begynne på et lite 318 prosjekt selv snart... også er det jo så fint med 4er for den veier jo mye mindre :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...