_Mayhem_ Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Hei. Noen som har denne løsningen i sin BMW? Lurer litt på og gjøre det i min e36. Hvilken formel må jeg bruke for og finne volumet i reservehjulsbrønnen i liter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Kan teinke deg at brønnen er forma som ein sylinder.. for å finne volumet av sylindaren (V) blir då formelen: V = 3,14 * radius * radius * høgd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Skal du ha den helt nøyaktig ville jeg ventet til det ble litt varmere i været. Så ville jeg målt opp mengde vann i bøtter og fyllt brønnen. Fleste bøtter har en strek høyt opp med ant. liter skrevet vedsiden av. Når brønnen er fyllt ville jeg tatt resterende mengde vann i siste bøtta å hellt i dl. mål som du da trakk fra på den totale mengden vannbøtter. Når det er varmt i været er det ikke farlig å gjøre dette. Du øser det jo fort utigjen med tilgjengelig utstyr. Når det har blitt varmere i været vil de siste dråpene du ikke får sugd opp med tørkefille/klut fordampe ganske fort viss du venter en dag med å legge teppet på plass igjen. Pga. formen på en hjulbrønn er det tilnærmet umulig å regne ut nøyaktig mengde den rommer ved annen type måling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Hvordan skal dette bygges da? Glassfiber eller kasse? Uansett vil du ikke få utnyttet alle 'literene' det er i reservehjulsbrønnen siden materiale vil ta en god del plass så da er det vel ganske unødvendig å måle opp med masse vann og greier. Skal du lage noe heavy anlegg eller skal du bare ha en sub f.eks? Om du kun skal ha en sub så ville jeg laget en mdf som gulvplate, som frontplata på subkassen, også bygd resten av kassen rundt subben. Ganske lite arbeid og greit resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Skal du ha den helt nøyaktig ville jeg ventet til det ble litt varmere i været.Så ville jeg målt opp mengde vann i bøtter og fyllt brønnen. Fleste bøtter har en strek høyt opp med ant. liter skrevet vedsiden av. Når brønnen er fyllt ville jeg tatt resterende mengde vann i siste bøtta å hellt i dl. mål som du da trakk fra på den totale mengden vannbøtter. Når det er varmt i været er det ikke farlig å gjøre dette. Du øser det jo fort utigjen med tilgjengelig utstyr. Når det har blitt varmere i været vil de siste dråpene du ikke får sugd opp med tørkefille/klut fordampe ganske fort viss du venter en dag med å legge teppet på plass igjen. Pga. formen på en hjulbrønn er det tilnærmet umulig å regne ut nøyaktig mengde den rommer ved annen type måling. Det er jo også mulig å bruke noe annet enn vann... Noen slags sakkosekkuler ellerno lignene det ville fungert utmerket og man slipper å helle vann i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 18, 2006 Share Skrevet Januar 18, 2006 Når det er varmt i været er det ikke farlig å gjøre dette. Du øser det jo fort utigjen med tilgjengelig utstyr. Når det har blitt varmere i været vil de siste dråpene du ikke får sugd opp med tørkefille/klut fordampe ganske fort viss du venter en dag med å legge teppet på plass igjen. Eller rett og slett bare bruke plast.. og fylle vann oppi der.. Burde vel uansett være mulig å regne det ut temmelig nøyaktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Er ikke så forferdelig nøye det med literene du skal bomme med over 20% for å få en merkbar forskjell. Vist du bruker denne kalkulatoren skal du komme ganske nærme. http://grapevine.abe.msstate.edu/~fto/tools/vol/index.html Grei løsning er å få tak i isopor kuler fra innpakning eller lignende om du skal ha det nøyaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 en kamerat av meg gjorde dette, han tok og brukte et plast rør som han skrudde fast til en plate, denne platen festet han subben i og la den under gulv teppet, så skrudde han en plate på bunn av røret slik at det blei tett, blei egentlig et veldig bra resultat etter min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 en kamerat av meg gjorde dette, han tok og brukte et plast rør som han skrudde fast til en plate, denne platen festet han subben i og la den under gulv teppet, så skrudde han en plate på bunn av røret slik at det blei tett, blei egentlig et veldig bra resultat etter min mening. Skaffer slike rør fra 20-100cm av glassfiber. Enkel og grei løsning det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Heavy og heavy, skal inn med en 12" i hjulbrønn, og 4 10" ellers baki der.. Er i tvil om jeg skal bygge med glassfiber eller MDF. 12" er et Vibe Space Element. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Heavy og heavy, skal inn med en 12" i hjulbrønn, og 4 10" ellers baki der.. Er i tvil om jeg skal bygge med glassfiber eller MDF. 12" er et Vibe Space Element. Ville droppet den 12" tommeren der. Lettere og still inn om du har like elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Mayhem_ Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 Tja, kanskje det. Hva med amper der istede da? spare plass/få ett ryddigere bagasjerom? Kan du sende tlf nr ditt på pm nautilus, slik at jeg kan ringe deg ang dine elementer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ostespiller Skrevet Januar 27, 2006 Share Skrevet Januar 27, 2006 Du Skrur forsterkerne i veggen mellom baksetet å bagarsjerommet. trekker tedningene ned under sånn at du kun ser forsterkeren. Hvis du skal støpe i glassfiber må du uansett lage en mal i mdf el. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå