mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 er vel et must med bankesensor ved turbo bygg? må en ha sensor for vær sylinder? hadde jo vært greit med et enkelt system som bare en rød lampe som lyser å gir en lyd fra seg om motoren har tenningsbank! hvordan funker det? om jeg ikke tar feil, måler sensoren i eksoen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 bankesensoren monteres på blokka og registrerer tenningsbank lenge før vi kan høre det. Føleren registrer altså lyden, ved en viss frekvens.... MotorNord fører dette og det kalles KnockLink. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 er vel et must med bankesensor ved turbo bygg?må en ha sensor for vær sylinder? hadde jo vært greit med et enkelt system som bare en rød lampe som lyser å gir en lyd fra seg om motoren har tenningsbank! hvordan funker det? om jeg ikke tar feil, måler sensoren i eksoen? Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det vel bankesensor på motoren din! Motronic skal ha det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 hvor er vanligst og montere sensoren på m20b25? om du har bankesenor ,hvilket "system" har du? har du bare måler i cupeen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 trodde bankesenor kun\helst ble levert med turbomotorer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 det beste hadde vær at vis sensoren hører tenningsbank at den stiller tilbake tenninga så banken forsvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 det gjør den på nyere biler. Når du bytter om fra forskjellige bensintyper, eks 92-95-98 blyfri så må tenninga forandres litt for å få optimal forbrenning og null tenningsbank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 ok.takker! er det bankesensor levert fra fabrikk på m20b25 som 2re_racing sier? hvordan funker den ? den stiller ivertfall ikke tilbake tenninga når den hører tenningsbank! hører de fleste sliter med tennings bank og turbomontering på m20b25. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 jaha det er ikke problem med tenningsbank har du datasprut og en som kan mappe..aldri hatt noe tenningsbank jeg..og har ikke hørt det er noen problem med m20 b25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 M20B25 er jævlig følsom for banking sammenlignet med M50, og da resulterer det ofte i ødelagt toppakning som igjen fører til at toppen kan sprekke Dette sier gutta på ppf, så jeg har tenkt å la dem mappe motoren min til våren. En god mapping er verdt mye, spesiellt når alternativet er motorras Og de gutta er vel de med mest erfaring/kunnskaper om M20-turbo og dens svakheter Ikke noe bankesensor på M20B25 originalt nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 På nyere biler fungere bankesensoren slik at den fortsetter å stille opp tenninga helt til den merker tenningsbank, for deretter å stille den tilbake til banken er borte. Effektiv forbrenning er resultatet! Derfor stilles nyere motorer etter hvilket oktan tall du har automatisk, noe som gjør at 98 oktan vil gi noe ekstra for tenningen kan økes en smule mer. Derimot på gamle motorer er de stilt inn for en type bensin og derfor er det ikke noe vitsi å fylle 98 oktan hvis bilen er stilt inn på 95 oktan. Selv om det er mange som gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 gutta på ppf sier mye dem..huske på at dem ikke har bygget så veldig mye..dem er rundt 24-25 år og har ikke vært i denne bransjen så veldig lenge..hører altid ppf sier dat og ppf sier ditt.når det gjelder peil på disse motorene kan du like godt høre med bs motor,vs motor eller helge vik som begynnte å skru på disse når ppf gutta gikk i bleier.dem er flinke på ppf ingen tvil om det.men at m20 b25 er følsomme for tenningsbank i forhold til andre 12v motorer er nytt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2006 men m20b25 og datasprut med skikkelig mapping er det klart at det er vanskeligere å få tenningsbank! vet ikke om m20b25 er så mye mer utsatt for tenningsbank en andre motorer.men tenke egentlig mer generelt for å sikre tenningsbank Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tort Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 Bankesensor monteres ofte i et av kjøleplugg hullene!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet Januar 19, 2006 Share Skrevet Januar 19, 2006 det er bare vas att m20 har lett for å få tenningsbank..vil gjerne ha en begrunnelse for det utspillet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå