Gå til innhold

bankesensor?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

er vel et must med bankesensor ved turbo bygg?

må en ha sensor for vær sylinder?

hadde jo vært greit med et enkelt system som bare en rød lampe som lyser å gir en lyd fra seg om motoren har tenningsbank!

hvordan funker det? om jeg ikke tar feil, måler sensoren i eksoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel et must med bankesensor ved turbo bygg?

må en ha sensor for vær sylinder?

hadde jo vært greit med et enkelt system som bare en rød lampe som lyser å gir en lyd fra seg om motoren har tenningsbank!

hvordan funker det? om jeg ikke tar feil, måler sensoren i eksoen?

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det vel bankesensor på motoren din!

Motronic skal ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.takker!

er det bankesensor levert fra fabrikk på m20b25 som 2re_racing sier?

hvordan funker den ?

den stiller ivertfall ikke tilbake tenninga når den hører tenningsbank!

hører de fleste sliter med tennings bank og turbomontering på m20b25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20B25 er jævlig følsom for banking sammenlignet med M50, og da resulterer det ofte i ødelagt toppakning som igjen fører til at toppen kan sprekke :roll:

Dette sier gutta på ppf, så jeg har tenkt å la dem mappe motoren min til våren. En god mapping er verdt mye, spesiellt når alternativet er motorras :roll: Og de gutta er vel de med mest erfaring/kunnskaper om M20-turbo og dens svakheter

Ikke noe bankesensor på M20B25 originalt nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyere biler fungere bankesensoren slik at den fortsetter å stille opp tenninga helt til den merker tenningsbank, for deretter å stille den tilbake til banken er borte. Effektiv forbrenning er resultatet! Derfor stilles nyere motorer etter hvilket oktan tall du har automatisk, noe som gjør at 98 oktan vil gi noe ekstra for tenningen kan økes en smule mer.

Derimot på gamle motorer er de stilt inn for en type bensin og derfor er det ikke noe vitsi å fylle 98 oktan hvis bilen er stilt inn på 95 oktan. Selv om det er mange som gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutta på ppf sier mye dem..huske på at dem ikke har bygget så veldig mye..dem er rundt 24-25 år og har ikke vært i denne bransjen så veldig lenge..hører altid ppf sier dat og ppf sier ditt.når det gjelder peil på disse motorene kan du like godt høre med bs motor,vs motor eller helge vik som begynnte å skru på disse når ppf gutta gikk i bleier.dem er flinke på ppf ingen tvil om det.men at m20 b25 er følsomme for tenningsbank i forhold til andre 12v motorer er nytt for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men m20b25 og datasprut med skikkelig mapping er det klart at det er vanskeligere å få tenningsbank!

vet ikke om m20b25 er så mye mer utsatt for tenningsbank en andre motorer.men tenke egentlig mer generelt for å sikre tenningsbank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...