Gå til innhold

Lykteglass til E-39 01


Tort
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at det ene lykteglasset mitt har sprukket, litt kjipt.

Men så tenkte jeg at dette kan jeg jo bare bytte ut for de er jo til å motere av og på uavhengig av lykta. Når jeg ringer til en kjennt levrandør av orginale deler til BMW så påstår de at jeg ikke kan bytte bare glasset på tross av at det er klips som ser ut for meg som kan taes av og på. Er det noen der ute som har greie på dette? Min bil har ikke xenon lykter. Inbiller meg at jeg har lest ett eller annet sted at disse kan byttes ut og at de til og med finnes i forkjellige varinter, farger og med forskjellig overflatebehandling.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti samme problem som deg. Ville bytte ut mine lykteglass fordi de var blitt så matte, og sjekket derfor opp med både BMW og andre leverandører ang dette. Men svaret var det samme: finnes ikke lykteglass til 01 mod og nyere. Måtte evt da kjøpe hele lykta, noe som for meg ble HELT uaktuelt.

Som du sier så er lykteglasset bare festet med klips, så det burde være en helt grei jobb å bytte. Men i BMW sine reservedelsregistre står det at det ikke finnes tilgjengelig som løs del... Dessverre...

Jeg endte opp med å polere opp lykteglassene med autosol, noe som ble veldig bra. I ditt tilfelle ser det ut til at du må kjøpe ny lykt. Men synes du bør sjekke dette litt grundigere, for det er helt horribelt hvis du må kjøpe en helt ny lykt i stedet for å bare bytte glasset.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...