Gå til innhold

Må være noe galt med fjærene/demperne...eller?


ChrZZ
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har 235/40-18 (8,5x18) foran og bak (ja jeg vet. bredt foran).

ET er 35.

Ser igjennom forumet her at det er -flere- som tydeligvis har en slik dimensjon foran og bak (eller bredere bak) og som har senket bilen. Jeg har ikke senket bilen min, og den lsubber ved litt fullt rattutslag, og subber litt bak i skjermen når noen sitter bak og man da treffer f.eks. en asfaltoverlapping i veien.

Valsing kan jeg evt gjøre bak. Er vel ikke så mye som skal til, men ang foran: kan jeg virkelig senke bilen min? Er det noe galt med fjærene/demperne sine andre (tydeligvis) sier at de har senket bilen sin uten å merke noe av disse symptomene og har nogenlunde lik dim. Problemet vil vel være løst hvis jeg bytter til 225 foran, men det koster møe penger, og da får man forskjellig dim foran/bak.

Så... de av dere som har en 235/40-18 eller større dim foran, kunne dere hjulpet meg litt med hva det kan være som gjør at det subber når man ikke har senket?

Vil ikke senking bare forværre det hele? :?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke senking vil gjøre det verre forran men bak vil du merke det.. Derfor må du nok investere i kortere dempere slik at du ikke bruker så mye vandring av demperen ved dumper osv. Så kjøp et fult senkesett med dempere og fjærer så går det nok bra.. Min er senka 60/40 med 225/40-18" og jeg har ikke problemer i fartsdumper med full bil og full oppakning.. Eneste er ved fullt rattutslag men det tror jeg de fleste har egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Tenkte nemlig på å kjøpe et fullt sett ja, hvis jeg hadde mulighet i det hele tatt. Tror den forrige eieren var litt gnien, for tror det er gassdempere bak, og olje foran.

Men får høre om det er noen flere her som har erfaring med 60/40 på nogenlunde mer liknende dimensjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor subber den? Jeg hadde ingen problemer med 235/40/17 på 8" og 9"-felg med m-tech senkinga (vel, bortsett fra at så brede dekk er poengløst), og har ingen problemer med 215/45/17 og 40/15 senking. Ved moderat senking + skikkelige dempere tror jeg faktisk problemet blir mindre.

Du har en litt mer "tullete" dekkdim, er vel strengt tatt mer vanlig på 5-serier det der..? 225/40/18 er vel greia på 3'erne.

Det hjalp vel ikke akkurat, men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. har søkt igjennom forumet nu etter liknende poster, og har fått med meg at du har en kjærlighet for 225 på evt 17" ;)

Menne... det subber foran her:

Innerst på skjermen bak (dvs, den siden av hjulbuen nederst som er lengst mot bakenden nederst, og da innerst mot motoren). Hvis noen skjønte den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke forundre meg om hele innerskjermen går i oppløsning der, har et gøyalt oppsett med strips på min. :lol:

Høres jo ikke ut som problemet skulle bli noe større med senking - og nye fjærer/dempere er absolutt verdt litt stress uansett. Litt synd jeg ikke har en orginalt e36 å kjøre nå og da bare for å huske hvor stor forskjellen er. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...