Gå til innhold

Toppen eller topp pakning?

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Sant det med oljetemperatur, men ikke mange følger det.

Du får demontere topp, og ser du ikke noe på toppakning, er det nok sprekk i topp. Men toppen tåler faktisk mer enn du tror, så jeg tror på pakning ettersom du ikke har varmkjørt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Og hvor lenge har du hatt de 4 e36'ene ? 6 mnd'er pr bil eller noe ?

Er ikke noe tid og eie en bil det vettu.. Hadde du hatt en e36 i 4 år og fremdelse kunne telle feil på en hånd, da hadde jeg synes det var akkseptabelt. :wink:

hehe.. har hatt de i til sammens 5-6 år og har også rukket litt banekjøring med ett par av dem. :wink:

Ja, som jeg tenkte. Noen av de har du ikke hatt et år en gang. Er ikke noe og juble av det vettu.. Men, jeg har fått høre fra T-k bil at toppen er en svakhet på de bilene der, trodde det kun gjalt E30 jeg . Og at de hadde lært av den feilen før de produserte ny motor. Men det gjelder vist for både e36- e46 og e39 .. :?

Ps.. grunnen til at jeg fikk bilen for 70 k var først og framst at bilen ikke var godkjent med motoren. Alt annet var greit, og den er strøken i lakken, (opplakert 03)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med oljetemperatur, men ikke mange følger det.

Du får demontere topp, og ser du ikke noe på toppakning, er det nok sprekk i topp. Men toppen tåler faktisk mer enn du tror, så jeg tror på pakning ettersom du ikke har varmkjørt den.

Ja, jeg håper og ber for at det kun er det.. Bilen gikk ikke varm vettu. Fant det ut med en tilfeldig sjekk av oljen.

Hvis ikke koster det vel en del og få slipt opp toppen ?

Kansje like greit og da se etter ny motor ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipt opp toppen?

Du gjør det noe selv. skru av toppen å skift pakkning. husk å skift registerreim å vann pumpa mins du er i gang at du slipper å gjør det feler ganger.

Skulle ønske jeg kunne dette, men har ikke erfaring eller guts nok til og begi meg ut på dette gitt.. Setter den på verksted i dag. Bare og bite det i seg.

Så er det kjede på bilen, vann pumpa er byttet i August. bilen gynget litt på tempraturen, så tok den direkte til verksted og fikk den skiftet.

Den gikk fra og stå mitt på , til og dette tilbake til nesten midt på og over til hakket over midt på..( ja.. der skjønte du sikkert mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanke kjøpe bil av grandahl. hah. Hvorfor er det så mange biler som har byttet motor på autodb egentlig? Jeg tviler veldig når jeg ser biler til salgs med "motor byttet". 230k på telleren og "motor byttet ved 150k siden) Og det er mange M50 motorer det står dette på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vore borti biler som har "tyggis" rundt oljepåfyllingslokket.. Det kan også vera at det er veldig lenge sia du har skifta olje og filter... Men som sagt, det kan også ha komme vann i olja :-(

Prøv først å skifte olje og filter og sjå om problemet kjem tilbake før du gjere noko meir drastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, jeg hadde tatt det mer med ro om denne guggen kun var rundt påfyllings lokket.

Guggen jeg beskriver er på peile pinnen :cry:

Jeg byttet olje og filter i september. Sjekket den for 14 dager siden, den så ok ut da, men det hadde minsket litt. Derfor bestemte jeg meg i går for og sjekke den.

Vel nå er den satt på verksted. så da er det bare og nyte tilværsen som fot gjener og buss avhenging. *banne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk dommen min nå... Sprekk i toppen... Var ingen forandring etter at eg hadde skifta toppakningen.. Så får håpe du har meir flaks enn meg! Men nå blir det nok ein 525 tds motor som blir hivd nedi.. Vist ikkje eg finne ein billig 520 motor som eg kan kjøyre på fram til sommaren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk dommen min nå... Sprekk i toppen... Var ingen forandring etter at eg hadde skifta toppakningen.. Så får håpe du har meir flaks enn meg! Men nå blir det nok ein 525 tds motor som blir hivd nedi.. Vist ikkje eg finne ein billig 520 motor som eg kan kjøyre på fram til sommaren :-)

hvorfor tar du ikke bare kjøp deg en brukt topp da?

har du den med 12v eller 24v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...