Teekay1983 Skrevet Januar 21, 2006 Share Skrevet Januar 21, 2006 Er det lov å kjøre med parklyspærer som er ein annen farge enn gul/kvit? Kjøpte nye pærer til heile fronten på bilen hos mobilsentrum.no, men eg måtte ha T4W parklyspærer og dei hadde bare ein type som var super blue. Og den er knall blå. Vil politiet stoppe meg med slik pærefarge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 21, 2006 Share Skrevet Januar 21, 2006 den pæra blir sikkert hvit om noen dager uansett... dessuten er det ikke så sterktlys i park.lyset uansett. går nok bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Er det lov å kjøre med parklyspærer som er ein annen farge enn gul/kvit? Nei, det er nok ikke lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Regner med dette er det samme reglene som at blinklys må være orange? Ser på Clas Ohlson så kan man kjøpe lyspærer som har et blått utseende ("blue vision"). Disse er ikke til vanlig lys, men parklys/blinklys/bremselys... Rart de selger slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 hadde en audi med grønne parklys engang(før jeg såg lyset) og da ble jeg stoppa av en purk og ble bedt om å bytte de. spurte han hvorfor, og fikk til svar at jeg kunne forveksles med et utrykkningskjøretøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Ja...de kjente utrykkningskjøretøyene med GRØNNE lysene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Hehe... Mange merklege folk som er ute og går! Kvifor skal det ikkje vera lov? Er det nokon plass det står svart på kvitt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 ja...det er jo mange utrykkningskjøretøy med grønne 5watts lys hadde jeg hatt sterke blå lys som blinka så hadde jeg skjønt det, men men... purken i molde må jo ha noe å finne på de og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 hmmm er det lov å ha hvite lys i blink lysa??noen som vet..har kjørt med det i 6måneder sånn ca å ikke fått noe problem..kanskje polti i tønsberg ikke er så ille hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 hmmm er det lov å ha hvite lys i blink lysa??noen som vet..har kjørt med det i 6måneder sånn ca å ikke fått noe problem..kanskje polti i tønsberg ikke er så ille hmm Nei, blinklys skal ha den nette fargen oransje for at det skal være lovlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 her som eg bor virker det som ikkje purken ser meg:) hehe har speil soting på bilen. ser ingenting inn til meg hehe.. kjører med grøft ,angel lys om kvelden.. kjørte mot di flere ganger .. har hatt sotingen på i 2 år no.. sikkert ein usynleg bmw hehe nei det kommer nok ann på hvor du bor i landet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Aakarol fikk jo nettop bot på 2000kr for å kjøre med park lys som var blå. blå angeleyes riktig nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Ser på Clas Ohlson så kan man kjøpe lyspærer som har et blått utseende ("blue vision"). Disse er ikke til vanlig lys, men parklys/blinklys/bremselys... Rart de selger slikt Blue Vision lyser så lite blått at det ikke er noe problem. De gir helst et hvitere lys og så vidt jeg vet er disse pærene godkjente også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Hmm.. men hvor bruker man slike? Ryggelys? Er vel ikke samme pærer som er i grøftelys og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Januar 22, 2006 Share Skrevet Januar 22, 2006 Hvilken farge blinklyspæren har finnes det ingen regel for, men når blinklyset blinker, skal det lyse orange. Osram Diadem er en lyspære som er blå/sølvfarget og hvor man unngår "speilegg-effekten" med hvite blinklysglass. Jeg synes likevel disse pærene koster mer enn de smaker. De blir nok billigere etterhvert - alt blir jo det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå