Gå til innhold

325turbo, el m3 3,2l i e30..??


danni
 Share

Anbefalte innlegg

heey.. er så usikker på hva jeg ska velge her.. valget står imellom ett seriøst firma som bygger 325turbo motor til meg, (seriøst og ordentlig bygget), lander på en ca 400hk..

eller slenge oppi en s50 3,2l fra e36 m3 me 6trinns..

er usikker pga. prisen (turbobygg blir endel dyrere), tåler kanskje ikke like mye i lengden som en 3,2l selv om det er skikkelig bygg , litt mer krevende å kjøre sikkert, men sikkert jævlig artig me turbo da, men turbomotoren vil jo bli heftigere da.. ska bruke bilen mest på veien, men noe banekjøring er ikke te å unngå det :)

noen tips å få..?? setter stor pris på hjelp til å velge her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo er jo dritkult, men S50 b32en e jo ein kanonmotor. Glem alt maset om dårlig VANOS, kjør heller skikkelig olje og bytt den oftere.

Eneste cluet er jo å kople ut EWSen, det er ikke hverdagskost hvis ikke du har litt gangen i elektronikk...? Satt en liten stund og grublet selv iallefall, og jeg har nå klødd i noen meter ledning fra før av...

Men den sugemotoren er den optimale E30-motoren spør du meg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EWS?

Du er den første jeg hører som sier noe positivt i favør B32 kontra B30'n Pedi :) Jeg har bare hørt negativt om den VANOSen.

Nå folk som Helge Vik sier det ikke er holdbart - ja da begynner jeg å lure.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EWS?

Du er den første jeg hører som sier noe positivt i favør B32 kontra B30'n Pedi :) Jeg har bare hørt negativt om den VANOSen.

Nå folk som Helge Vik sier det ikke er holdbart - ja da begynner jeg å lure.. :?

Joda, VANOS har vært et problem. Men gjerne i mange av tilfellene eigeren som har vært medskyldig. S50 B32en er konge den. Skulle jeg hatt en tøff sugemotor, så hadde den vært mitt førstevalg!

Men heyyy.. !!! Det har toppene vært på BMWer i alle år også - et problem - og der er det oftest eiger der også....

EWS:

http://www.drdetailshop.com/doc1060.htm

Sjekk den for litt info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...