Kobar Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Har planer om å rigge anlegg i min e30.. planen er: 2stk 12"sub i bagasjerommet, 2stk 6"¤9" i hattehylla og ett slags frontsett. cd-spiller er av merket kenwood (den som måler g-krefter)... hvilken forsterker må jeg ha? og hvor mye av platen under hattehylla må jeg skjære ut? mvh kai r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Kommer jo ann på resten av oppsettet hva forsterker du trenger. Men en 5 kanaler kan jo være en grei løsning til noen lett drevene subber. Eventulet en 3kanaler om du dropper det greiene bak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWGUDEN Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 10 tommere fungere best i e30, eg he prøvd 2*12tommara og det spelte elendikt iforhold te 10 tommarane. eg brukte 3*10 tommere a typen xelent aluminium og ei kraftige monoblokk og 2 komponentsett audiobank, og da fikk eg ein fin og kraftig lyd, men viss du bare ska ha ein forsterker, så har eg ennå monoblokka heima, 1000Watt ellar 1400watt, Sony Xplod dn nye monoblokka, brukt veldikt lite, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisse Skrevet Januar 23, 2006 Share Skrevet Januar 23, 2006 Når eg sette inn annlegg i min e30 å skulle felle inn 6¤9 baki så såg det ut som ein slags mal for høgtalarar i denn plata,viss eg ikkje huksa heilt feil.sjekk det ut, i tillegg tok eg vekk ryggsete og slo ut ei el to punkta plater som sit i i denn ryggplata der å fekk da meir trøkk fra bassen fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Kansje litt OT. Men personlig ville jeg satset på runde høytalere framfor 6x9". Jeg synes i allfall at det virker som de spiller mye penere. F.eks. med 6 1/2" runde elementer viss det er plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 jeg har noen soney 6*9 i min e30, det funker så bare det, når du klipper rundt er det vel bare øye som ser, eller du eventuelt kan måle,. Og det med at 10 slår bedre, er no ikke så sikker på det, har 2\12 pioneer 2000watt vær (1000RMS) og en 1 kanals digital monoblokk forsterker på 2500rms, og en rockford forcegate kondemsator på 1 og halv farad. Det er helt KOOOONGE lyd i min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 har faktisk hørt at det ikke er så bra med 6*9 tommere jeg...jeg skal ikke ha dette hvertfall...men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 har faktisk hørt at det ikke er så bra med 6*9 tommere jeg...jeg skal ikke ha dette hvertfall...men men Enig med deg. Erfaringer sier meg at runde spiller både bedre og har lengre levetid enn ovale elementer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 tenker meg en tur til radiospesialisten i sandnes snart.. har di noe bra? hvor mye må jeg opp i sånn ca for: -2 stk gode 10" subber -2 stk 6¤9 -frontsett (ett bra nok ett)... -og en forsterker som kan drive dette !!!(trenger ikke være av beste merke)!!! har egentli ikke så mye penger å rutte med, så hvor mye kan dette komme opp i? TAKKER FOR SVAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Beste er vel da å få Bilradiospesialisten til å sette opp et pakke-tilbud eller flere ut fra hva han fører av merker og om prisen skal bli over eller under f.eks 5000,- Eller ev. annen prisklasse du hadde tenkt deg. Prisen vil også variere mye fra om du kjøper elementer i kasse eller bygger selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 kasse bygger jeg selvsagt selv... men da spør jeg bare om hjelp der inne da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ch88 Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 har faktisk hørt at det ikke er så bra med 6*9 tommere jeg...jeg skal ikke ha dette hvertfall...men men Enig med deg. Erfaringer sier meg at runde spiller både bedre og har lengre levetid enn ovale elementer. er ikkeno fan av det selv. er jo ikke uten grunn at du ikke finner en stue høytaler med ovale elementer. ovale høytalere er vel kun laget for å kunne ha "svæære" høytalere i en liten hattehylle.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MpA Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Vist jeg var deg så ville jeg kanskje hørt med litt forskjellige forrettniger før jeg gikk til radiospess og sa at det og det skal jeg ha, får noen steder en det mye forskjell i pris, sånn som jeg har opplevd er radiospess dyrere på utrolig mange områder... Ihvertfall her i Bergen... Anbefaler og sjekke ut www.radioservice.no det er utrolig bra, og kanskje billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå