Gå til innhold

M5 3.8L fra 340hk til 400hk?


Bjørn B
 Share

Anbefalte innlegg

Satt og diskuterte med en kompis i klassen i dag...

Først begynte vi å diskutere hvilken av 3.6L og 3.8L som er sterkest, for han har lyst å overlade en M5 maskin.. Jeg mener at 3.6L er den sterkeste (mest basert på at VS bruker en 3.6L maskin med 3.8L topp) mens han mener de er like sterk... Noen som VET hvilket som er rett? hadde vært kjekt å hatt noe å slå i bordet med...

Men så kom vi til Pkt 2:

Er det mulig å få en 3.8L opp i 400hk? ved hjelp av Nytt grenrør, kvasskam, chipping, evt porting, og sportseksos hele veien? Regner med det blir dyrt, men jeg er lissom ikke den store turbo fantasten (vil jeg ha turbo, så kjøper jeg turbo bil), så har en drøm om å kjøre 400hk M5 uten noe som helst form for overladning... Can it be done?

Er forresten snakk om E34 her nå, sann at det ikke blir noe uklarheter:p

Drømmer å fantaserer om M5 for tiden, 1 måned og 1 dag til oppkjøring, så blir det å kjøre Fiat :( frem til jeg kommer i lære... Pappa har sagt seg villig til å stille som kausjonist og ha bilen og forsikring registerer på han..

Ser altså lys i tunellen... Skal gjøre mye for å få en av Norges feteste E34 M5'er...

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sugehester er alltid sabla dyrt. Ville heller komplettert med en kompressor, og hentet ut 400 med den. Det er det flere som har gjort tidligere.

Og 3.6 kontra 3.8 spiller keine kasserolle så lenge det ikke er snakk om 7-800+ hk...

Husk at feks VSen har passert 1000hk og 1,5-2 bar for leeenge siden... Og da kan en snakke om 3.6 kontra 3.8. Ikke i en 400hk-verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,6`ern er vel kjent for og tåle mest juling

Det er den.

Enkelt og greit.

Men 3.8en er ikke sååå dårlig.... Men det er ikke så rart når "samme" motor leveres med 150 og 340 hk... Så noe må tilslutt gi seg når det er så hårfin presisjon som på 3.8en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 3.8en er ikke sååå dårlig.... Men det er ikke så rart når "samme" motor leveres med 150 og 340 hk... Så noe må tilslutt gi seg når det er så hårfin presisjon som på 3.8en...

Kan du forklare den påstanden litt nærmere? Mener du at den er basert på M50 motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 3.8en er ikke sååå dårlig.... Men det er ikke så rart når "samme" motor leveres med 150 og 340 hk... Så noe må tilslutt gi seg når det er så hårfin presisjon som på 3.8en...

Kan du forklare den påstanden litt nærmere? Mener du at den er basert på M50 motoren?

Nei.

M30 b25 og S38 b38 er av samme motorfamilie. Ergo 150hk og 340 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass...

Konge det, helt til en kjører et "race" mot en annen som varer mer enn 402 meter lixom... Eller er du den typen som kjører med 15 flasker koplet i parallell kanskje ?? :wink:

:lol::lol::lol:

Da vet eg jaffal kor eg ikkje ska kjøpe min neste bil..

Såg en motor som var kjørt mye lystgass på og sylinderene var ovale. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass er med i 15 sec av gangen. det burde holde hvis du har over 400hk.. Varer mere enn 402 meter.. kan sikkert kjøre 20 x 15 sec.. minst. Detta har jeg prøvd.. mener hvis du har over 300hk hele tiden så kan du trykke på lystgass knappen hvis du trenger det lille ekstra. Virker momentant 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystgass...

Konge det, helt til en kjører et "race" mot en annen som varer mer enn 402 meter lixom... Eller er du den typen som kjører med 15 flasker koplet i parallell kanskje ?? :wink:

:lol::lol::lol:

Da vet eg jaffal kor eg ikkje ska kjøpe min neste bil..

Såg en motor som var kjørt mye lystgass på og sylinderene var ovale. :?

hehe. Ved feil bruk er Lystgass drepen for motoren, men ved rett bruk og ikke overdrevent mye gass i slengen, så går det greit. Det blir som med Turbo hvis du lader 2kg på en orginal motor så går det til helvete, men hvis du lader 0,4 eller noe sånt så holder det. Litt det samme med lystgass, men der er det størelsen på dysa som bestemmer mengen, også må det fores på med nok bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000kr/hk har jeg hørt mange ganger. Sikkert vanskelig å komme under det ved N/A-trimming..

Men du sier at du ikke er noen turbofantast, og så har du ikke lappen enda..? Hvordan kan du vite det da? Hørt for mye på BMWCCN-gutta? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...