Gå til innhold

Hvorfor holder ikke blodtrimma firere/seksere?

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

og det ble hivd i en "gammal kasse som lå å slengte" denne har faktisk ikke krepert! hehe

vet du hvordan girkasse VS bruker? det er ihvertfall ikke "en gammel kasse som lå å slengte".. det er litt kraftigere saker fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ihvertfall at VS "slengte" på ei kasse han hadde liggende til våler 2004, med adapterplate og da kjørte han en halv runde og fikk såvidt lagt ut 4 giret før det smalt. Mener det var det han sa på GB videoen..?

Uansett så hadde det vært morro å få Vidar til å skrive inn her, han har sikkert et og annet "tips" til en og annen motortrimmer.

Et levende eksempel på at "rak 6a" funker på stripa. Dog heftig modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som ryker/blir slitt så fort på blodtrimma firere og seksere? 500-1000hk+ motorene. Ene kameraten min sier "toppen må overhales hele tiden", men hva som blir slitt og må byttes aner han ikke.. Noen som har prata med gutta som driver med dette og VET hva det er som ikke holder? Har hørt at Kai fra KRB traiding sier at til og med de råeste dela ikke holder, så er meget mulig det er noe i det..

holdbarheita(materialstyrek og trettheit)avtek med utnyttelsegraden....dette er faktisk mattematikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at en tusen hesters V8 er en startmotor i forhold til en 500hk BMW motor? Er vel omvendt?

Som sagt, det var selvsagt litt ironi bak det (Pedi=BMW-gutt og Amerikakjelkehater så det holder... :wink: )...

Men poenget mitt var nettopp det jeg skrev: Kommer det en med 1000 hk i en amerika-kjelke, så føles det som om det knapt nok er 400 av de hestene som ikke er på vei til pølsesjappa... Men kommer det en BMW med 500 hk (ergo halvparten), så føles det somregel at det virkelig er 500 hk... og ikke knappe 200 lixom...

Er du med på poenget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...