Grommern Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Hei, Jeg har akkurat kjøpt tempraturføler til min e36 coupe... Føleren hører til kjørecomputeren inne i bilen... men er ikke helt sikker på hvor føleren ska sitte i bilen...(tror den gamle føleren er borte, fordi på kjørecomputeren står det bare 37 grader). Er det noen som kan gi meg en tegning/bilde og beskrivelse av hvor den sitter? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Hei Føleren skal stå i luftekanalen i frontfangeren din, på førersiden. (del 10 på bildet, bare andre siden) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grommern Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 er det to luftekanaler da? en på venstre side og en på høyre? så står føleren på den luftekanalen på førersiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Det stemmer, det er to. Den lille tappen du ser på luftekanalen er der føleren skal inn. Hos meg var den i alle fall på førersiden, regner med at det er standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grommern Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 okai! da prøver jeg det! men jeg har finni en ledingn som ligger løst... ledingen er oransj... kan det være ledningen til føleren tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Det vet jeg ikke, desverre. Mener at ledningen hos meg er svart, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grommern Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 ok så det er mulig jeg må legge ny ledning da! mye trøbbel det eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Det kan jeg ikke svare deg på, har aldri prøvd. Men ser ikke for meg at det kan være så veldig mye stress? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aracna Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Det skal være to ledninger. På min coupe henger temp. sensoren på førersiden, ca 25 - 30 cm under hornet. Ledningene er forholdsvis lange, å skal ikke være problem å finne.. Spiller ikke noen rolle hvilken ledning som kobles sammen, da temp.måleren egenlig bare er en motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g4ndersen Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Er det forskjellige typer kontakter til føleren eller? Jeg manglet føler og bestilte ny, men d viste seg at den ikke passet i kontakten som var der. Hva skal jeg gjøre? Eller er den kontakten som hang der kansje til noe annet? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Ser her at dere skriver at det er standard med føleren på førersiden. Men slik er det ikke på min bil. Luftkanalen på pasasjersiden manglet når jeg kjøpte bilen, så føleren lå bare løst. Sa til en bmw forhandler at jeg ville ha en slik kanal med hull til føleren. De skjønte ikke hva jeg mente, sa at føleren umulig kunne være på den siden. Skulle sett trynet på fyren da jeg viste det til han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Min E36 har også temperaturføleren på passasjersiden, hvis jeg ikke husker helt feil nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nisse Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 er det ikkje det samme kor den føleren sitter da, når der er erfaring fra begge sider?? plasser den der det er lettest å få orden på saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Er det lagt opp ledninger til dette på alle E36? Jeg har analog klokke som standard men har satt inn en "computer" med klokke og temp, men jeg har ingen føler koblet til. Hadde derfor vært kjekt det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Jeg må rette meg selv her nå. Den temperaturgiveren som min bil har på høyre siden er til motoren/AC eller noe slikt, ikke til utetemperaturmåler, for det har jeg faktisk ikke. Da kan det sikkert stemme at utetemperaturgiveren skal sitte i venstre luftkanal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå