Maxxsonics Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 jeg har hørt at m40 motoren ble hadde en fabrikkasjons feil, men ikke hørt ha som har vært feil med den..!? er det noen som vet det? jeg vet at egentli m40 motoren er en simpel motor.. ikke får å si noe galt om den.. jeg har hatt og har biler med m40 motoren og vet at kam aksjelen på de er dårlige og at det er altfor korte reg reim skift intervaler, og toppen er rett og slett gammeldags.. men er hva var den feilen fra fabrikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Konstruksjonen er laget slik at kammen får dobbelt så mye belastning som den egentlig skal ha. Dette har da gjort at blir fort slitt og at reg. reim intervallene ble satt ned til 40 000 km i stedet for 80 000 km.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2006 og hva gjør at den får så mye belastning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Slik jeg tror jeg skjønte det da jeg ringte bmw hadde det med dårlig smurning å gjøre.. Dårlige/spinkle kanaler, eller noe i den duren.. Om det bare var noe som var i tillegg til en eventuell annen sak vet jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 24, 2006 Share Skrevet Januar 24, 2006 Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt? Nei nei, trenger bare skifte reim.. M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40 motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn Der har du svaret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt? Nei nei, trenger bare skifte reim.. Kammen slites nå like mye selv om det byttes reim hver 40000 km da... Ikke sant...? Men litt seriøst... Noen formening om hvor lenge kammen pleier å holde i M40-motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40 motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn Min tikker, betyr det at jeg bør skifte kam? Er det mye jobb i tilfelle? Noe jeg kan gjøre selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt? Nei nei, trenger bare skifte reim.. Kammen slites nå like mye selv om det byttes reim hver 40000 km da... Ikke sant...? Men litt seriøst... Noen formening om hvor lenge kammen pleier å holde i M40-motoren? Min begynte å tikke 18 000km etter kambytte. Den forrige kamen hadde gått 68 000km og var totalt utslitt/defekt. Ang fab. feilen: Oljeflowen i toppen var dårlig, det de sa til meg på BMW Hamar. Og det oljerøret som sitter over kammen burde borres opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Min begynte å tikke 18 000km etter kambytte. Den forrige kamen hadde gått 68 000km og var totalt utslitt/defekt. Ang fab. feilen: Oljeflowen i toppen var dårlig, det de sa til meg på BMW Hamar. Og det oljerøret som sitter over kammen burde borres opp! Ser der ja... Takker for info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2006 18000 etter kam bytte er får dårlig altså!! da hadde jeg klaget!på gammle 316 j hadde som søster'n har nå gikk kammen 90 000 å da tikket det noe jæveli! den som vi satte inn igjen har gått 45 000 nå, den begynner å bli slitt.. bilen har snart gått 300000 å da så.. hehe.. så begynner å bli skikkeli sliten den motoren! Eirik: er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 Lenge leve M40 motoren!.... (det håper ihvertfall jeg på ) Jeg bytta kam, løftere og reim på min når jeg kjøpte min... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger.. Du skulle ha laget en "gjør det selv tråd" sist du gjorde det... Slik at jeg slipper å lage "hvorfor du ikke skal gjøre det selv" tråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 noen som vet om dette ble endret på M43 motoren...eneste jeg vet som er forkjell er kjede istede for reim.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 25, 2006 Share Skrevet Januar 25, 2006 er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger.. Du skulle ha laget en "gjør det selv tråd" sist du gjorde det... Slik at jeg slipper å lage "hvorfor du ikke skal gjøre det selv" tråd Kongelig bra formulert! Og er forsåvidt enig med deg, he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå