Gå til innhold

fabrikkasjons feil på m40 motor


Maxxsonics
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har hørt at m40 motoren ble hadde en fabrikkasjons feil, men ikke hørt ha som har vært feil med den..!? er det noen som vet det?

jeg vet at egentli m40 motoren er en simpel motor.. ikke får å si noe galt om den.. jeg har hatt og har biler med m40 motoren og vet at kam aksjelen på de er dårlige og at det er altfor korte reg reim skift intervaler, og toppen er rett og slett gammeldags.. men er hva var den feilen fra fabrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tror jeg skjønte det da jeg ringte bmw hadde det med dårlig smurning å gjøre.. Dårlige/spinkle kanaler, eller noe i den duren.. Om det bare var noe som var i tillegg til en eventuell annen sak vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt?

Nei nei, trenger bare skifte reim..

M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40 motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn

Der har du svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt?

Nei nei, trenger bare skifte reim..

Kammen slites nå like mye selv om det byttes reim hver 40000 km da...

Ikke sant...? :wink:

Men litt seriøst... Noen formening om hvor lenge kammen pleier å holde i M40-motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40 motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn

Min tikker, betyr det at jeg bør skifte kam?

Er det mye jobb i tilfelle? Noe jeg kan gjøre selv? :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man skifte både kam og reg. reim hver 40k? Andre ting evt?

Nei nei, trenger bare skifte reim..

Kammen slites nå like mye selv om det byttes reim hver 40000 km da...

Ikke sant...? :wink:

Men litt seriøst... Noen formening om hvor lenge kammen pleier å holde i M40-motoren?

Min begynte å tikke 18 000km etter kambytte. Den forrige kamen hadde gått 68 000km og var totalt utslitt/defekt.

Ang fab. feilen: Oljeflowen i toppen var dårlig, det de sa til meg på BMW Hamar. Og det oljerøret som sitter over kammen burde borres opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å tikke 18 000km etter kambytte. Den forrige kamen hadde gått 68 000km og var totalt utslitt/defekt.

Ang fab. feilen: Oljeflowen i toppen var dårlig, det de sa til meg på BMW Hamar. Og det oljerøret som sitter over kammen burde borres opp!

Ser der ja...

Takker for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18000 etter kam bytte er får dårlig altså!! da hadde jeg klaget!på gammle 316 j hadde som søster'n har nå gikk kammen 90 000 å da tikket det noe jæveli! den som vi satte inn igjen har gått 45 000 nå, den begynner å bli slitt.. bilen har snart gått 300000 å da så.. hehe.. så begynner å bli skikkeli sliten den motoren!

Eirik: er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger..

Du skulle ha laget en "gjør det selv tråd" sist du gjorde det... :wink:

Slik at jeg slipper å lage "hvorfor du ikke skal gjøre det selv" tråd :bom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke mye jobb egentlig og har du skrudd litt motor så er det ganske enkelt!j har gjort det fler ganger..

Du skulle ha laget en "gjør det selv tråd" sist du gjorde det... :wink:

Slik at jeg slipper å lage "hvorfor du ikke skal gjøre det selv" tråd :bom

:lol:

Kongelig bra formulert! Og er forsåvidt enig med deg, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...