Gå til innhold

Hvorfor må parkeringsvaktene gjøre jobben sin?

RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Parkeringsvaktene er ivrig i jobben sin fortiden, etter at piggdekkgebyret kom i Trondheim. Gikk over til piggfritt, men har hørt mange som måtte ut med surepenger.

Litt trøst: Hvis man slipper unna med ei bot i året så lønner det seg faktisk i forhold til å kjøpe oblat, når man kjører pigg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man bor i et område hvor det er pålagt piggdekkavgift, så er det vel ganke tåpelig å kjøre rundt MED piggdekk og satse på det beste gjennom sesongen.

Jeg beskytter ikke denne avgifte (kjører selv igjennom Oslo når jeg skal igjennom uten å betale avgift), men hvis man bor i et slikt område, så blir det litt teit å ikke ha. Ihvertfall med tanke på "faren" for å bli oppdaget.

Hvis det er slik at du bor utenfor et slikt området og du var "tilfeldigvis" i et avgiftspålagt område, så er det som regel litt risky å i det hele tatt STANSE bilen sin innen et slikt område. Jeg hadde aldri stanset bilen min innen for oslos piggfriområde. Ikke engang på en bensinstasjon. Man vet aldri, og derfor dumt å stoppe bilen når du kjører ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kjører igjennom et slikt område, så syntes jeg det går greit uten å betale, men hvis man STOPPER bilen inne i en slik sone, uten å betale, så seiler man på egen sjø.

Evt, så kan du jo kjøpe skrapeloddgreier på bensinstasjoner. så kan du skrape på loddet den dagen du trenger å stoppe i en slik sone, og du er da trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være ganske aggeressive ja... Jeg hadde betalt og kom tilbake til bilen lenge før fristen gikk ut. Så ringte telefonen, jeg tok den, startet bilen og la park-lappen på setet. Etter å ha prata i ca 2 min kom en parkeringsvakt nesten løpende bort til meg og hamrer på ruta, jeg prater i tlf, men ruller ned ruta.... "HER MÅ DU BETALE FOR Å STÅ PAR'KERT", "ja, det vet jeg sa jeg og viste lappen". Da sa hun at den MÅTTE ligge synlig i vinduet... "Har nettopp starta bilen sa jeg", så så hun litt snurt på meg og bare gikk.... var MASSE andre ledige plasser der ved siden av og forran meg....

Syntes bare det var så meningsløst og lite proffesjonellt håndtert :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg synes ikke heller synd på de som parkere feil eller ikke "gidder" betale piggdekk avgift.

Hadde du betalt så hadde du slippet denne iritasjonen...

Har akkurat flytta til trheim og startet som lærling for 3 uker siden. Min første lønning kommer i morgen så jeg har hatt endel annet å bruke pengene på i det siste. (Hadde faktisk tenkt å kjøpe oblat denne uka)

Men som sagt, lover gjelder alle og unnskyldninger kommer man ingen vei med.. Desverre! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vel.. digger trafikketaten jeg da. de gjør det enklere,om ikke mulig å ta seg fram med kjøretøy over 10meter i oslo(deriblandt brannvesenet). Dessuten fjerner de vrakene som blir hensatt og tar opp de små gratis parkeringsmulighetene for oss med betalt veiavgift. Piggdekk er jo det samme som med ulvejakta-ikke noe ordentlige gutter driver med.

På den annen side burde gebyret vært,som fartsbøter-beregnet etter inntekt.som det er idag svir det for mann i gata,mens fiffen driter i det. Leste i avisen for et år tilbake at Middelfart ble tatt i fartskontroll og slapp bot da den var latterlig liten iforhold til betalingsevne(ingen prevantiv effekt),

dessuten burde det kanskje vært litt mere øyemål og mindre "på centimetern" bøter på biler som ikke er til hinder. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig da å ha klare grenser-hvorfor bot der når ikke der osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel vel.. digger trafikketaten jeg da. de gjør det enklere,om ikke mulig å ta seg fram med kjøretøy over 10meter i oslo(deriblandt brannvesenet). Dessuten fjerner de vrakene som blir hensatt og tar opp de små gratis parkeringsmulighetene for oss med betalt veiavgift. Piggdekk er jo det samme som med ulvejakta-ikke noe ordentlige gutter driver med.

På den annen side burde gebyret vært,som fartsbøter-beregnet etter inntekt.som det er idag svir det for mann i gata,mens fiffen driter i det. Leste i avisen for et år tilbake at Middelfart ble tatt i fartskontroll og slapp bot da den var latterlig liten iforhold til betalingsevne(ingen prevantiv effekt),

dessuten burde det kanskje vært litt mere øyemål og mindre "på centimetern" bøter på biler som ikke er til hinder. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig da å ha klare grenser-hvorfor bot der når ikke der osv..

helt riktig. I oslo må man ha parkeringsvakter.... Blir vanvittig mye lettere å se små barn som løper over veien når biler ikke har parkert over 5-meters regelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis ikke alle hvet det da så pass en ting med 5 meters regelen den teller fra der fortaus kanten begynner og bue vis den gjør det, stod en gang 9 meter fra hjørne men var bare 4,5m fra der den kanten begynnte og bue rundt gjøre 500 i bot :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...