TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Halla gutta. Vurderer å smelle på en ESS Supercharger mot sommeren på min E46. http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=179&id= 170hp > 270hp Er det vært penga? Koster litt i underkant av 60 000kr ferdig montert. Tenkte det kanskje er litt slit å montere det selv. Noen som har noe erfaring med no fra ESS?
Øyvind L. Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Bilen din er ikke typegodkjent etterpå.. Greit og ha i bakhodet. Ellers så har jeg bare hørt positive ord om ESS. En M3 går bedre.
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 Det er jeg klar over, men det hadde den vel ikke vært om jeg satte inne en annen motor som hadde mer hk uansett?
Bimmerlars Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Riktig. Men lettere å godkjenne det da. Synes det er verdt pengene å betale 60.000 for 100 gamp hvis det blir dønn holdbart!
Divine Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Spørr R Andersen her.. Han har hatt en 328 e46 med kompressor fra de. Det er de som har chippet og montert trimkam i bilen min også vistnok. De har bra rykte på seg Og det vil selvsagt være natt og dag på bilen din ! Det er brenn sikkert. Har du 60 000 kr , så ja.. Fyr løs sier jeg
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 Takk. Vurderer sterkt dette her. Men som Øyvind L sier, den er ikke typegodkjent etter det. Mange her som ikke har typegodkjent bil ell? Det er vel bare å ikke dra fra snuten så går det greit? hehe
Runar-CSi Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Det er nok MANGE i Norge som kjører rundt i bil som er ombygd og ikke godkjent.... VELDI mange.... er vel heller et fåtall som har biler som er fult ut godkjente...
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 Ja, det er nok mange. Men blir man ikke busta på EU kontroll, eller driter de i å sjekke sånne ting?
Hakon Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 hva vil det si at den ikke er typegodkjennt da? gjør det noe ? jeg har også grublet litt på hele denne ESS-greia... hvordan blir det med avgifter osv... er det vare 60k og det er det ?
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 De tar 60K for hele supercharger systemet inkl. montering. Hvis du vil ha den typegodkjent så er det vel ca 60K for det også. Staten tar visst heftig med avgifter på trim. Ække rart halve norge kjører med uregistrert trim på bilene.
Hakon Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 jasså... så man må betale avgift til staten for å få det godkjennt... hehe. skader det å kjøre uten denne godkjenningen ? er det veldig ulovleig?
Runar-CSi Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Det finnes mange sløve verksteder som ikke "merker" om bilen har turbo, kompressor eller om det er bytta motor til en større... men med en kompressor kan du jo nappe av reima og "late som" at den kun blir brukt til show kjøring/banekjøring...
Runar-CSi Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 jasså... så man må betale avgift til staten for å få det godkjennt... hehe. skader det å kjøre uten denne godkjenningen ? er det veldig ulovleig? Det skader vel kun deg selv om du blir tatt... kjører du uten å bli tatt skader det ingen....
TronniE46 Skrevet Januar 25, 2006 Forfatter Skrevet Januar 25, 2006 Hehe, bra sagt csiturbo. Hvis det gjelder å få bilen på et slappt verksted hvis jeg får med supercharger så vet jeg akkurat stedet. HA HA HA HA. Veit du hvor mye det koster hvis man blir busta? Det blir vel avgifta + bot.
Divine Skrevet Januar 25, 2006 Skrevet Januar 25, 2006 Ja, det er nok mange. Men blir man ikke busta på EU kontroll, eller driter de i å sjekke sånne ting? Vel, så lenge du ikke dreper eller skader noen pleier det og gå bra. Mener den til R Andersen gikk glatt igjennom eu.. og den kompressoren står jo og gliser til deg rett i trynet likksom. Min er ikke godkjent med 325 motor (orginalt 320) Jeg ble fakktisk stoppet av en politi bil i sivilt og han mente bilen var trimmet og at en 320 ikke skulle låte så "gromt " som det min gjorde, jeg sa : Effekt potte og K&N sportsfilter. Bare til og se i motor rommet hvis dere ikke tror meg. Han "poppa" pansret og glodde lenge og vel.. " joda, er en 320 dette ja, kjør vidre" *ler* Du ser jo ikke forskjell på de to mototrene med mindre du vet hva du skal lete etter. Uansett.. Artig plan du har. Og det er artig med litt suge kraft også , gå for Ess trim du ! Blir garrantert ikke skuffet !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå