Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Spørr R Andersen her.. Han har hatt en 328 e46 med kompressor fra de.

Det er de som har chippet og montert trimkam i bilen min også vistnok.

De har bra rykte på seg ;) Og det vil selvsagt være natt og dag på bilen din !

Det er brenn sikkert. Har du 60 000 kr , så ja..

Fyr løs sier jeg :wink:

Skrevet

Takk.

Vurderer sterkt dette her.

Men som Øyvind L sier, den er ikke typegodkjent etter det.

Mange her som ikke har typegodkjent bil ell? :wink:

Det er vel bare å ikke dra fra snuten så går det greit? hehe

Skrevet

Det er nok MANGE i Norge som kjører rundt i bil som er ombygd og ikke godkjent.... VELDI mange.... er vel heller et fåtall som har biler som er fult ut godkjente...

Skrevet

hva vil det si at den ikke er typegodkjennt da? gjør det noe ?

jeg har også grublet litt på hele denne ESS-greia... hvordan blir det med avgifter osv... er det vare 60k og det er det ?

Skrevet

De tar 60K for hele supercharger systemet inkl. montering.

Hvis du vil ha den typegodkjent så er det vel ca 60K for det også.

Staten tar visst heftig med avgifter på trim. Ække rart halve norge kjører med uregistrert trim på bilene.

Skrevet

jasså... så man må betale avgift til staten for å få det godkjennt... hehe.

skader det å kjøre uten denne godkjenningen ? er det veldig ulovleig?

Skrevet

Det finnes mange sløve verksteder som ikke "merker" om bilen har turbo, kompressor eller om det er bytta motor til en større... men med en kompressor kan du jo nappe av reima og "late som" at den kun blir brukt til show kjøring/banekjøring... 8)

Skrevet
jasså... så man må betale avgift til staten for å få det godkjennt... hehe.

skader det å kjøre uten denne godkjenningen ? er det veldig ulovleig?

Det skader vel kun deg selv om du blir tatt... kjører du uten å bli tatt skader det ingen.... 8)

Skrevet

Hehe, bra sagt csiturbo.

Hvis det gjelder å få bilen på et slappt verksted hvis jeg får med supercharger så vet jeg akkurat stedet. HA HA HA HA.

Veit du hvor mye det koster hvis man blir busta?

Det blir vel avgifta + bot.

Skrevet
Ja, det er nok mange. Men blir man ikke busta på EU kontroll, eller driter de i å sjekke sånne ting? :)

Vel, så lenge du ikke dreper eller skader noen pleier det og gå bra.

Mener den til R Andersen gikk glatt igjennom eu..

og den kompressoren står jo og gliser til deg rett i trynet likksom.

Min er ikke godkjent med 325 motor (orginalt 320)

Jeg ble fakktisk stoppet av en politi bil i sivilt og han mente bilen var trimmet og at en 320 ikke skulle låte så "gromt " som det min gjorde, jeg sa : Effekt potte og K&N sportsfilter. Bare til og se i motor rommet hvis dere ikke tror meg. Han "poppa" pansret og glodde lenge og vel.. " joda, er en 320 dette ja, kjør vidre" *ler*

Du ser jo ikke forskjell på de to mototrene med mindre du vet hva du skal lete etter. :wink:

Uansett.. Artig plan du har. Og det er artig med litt suge kraft også , gå for Ess trim du ! Blir garrantert ikke skuffet ! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...