Gå til innhold

Tatt service II


superberg
 Share

Anbefalte innlegg

Drit i service indikator når det gjelder oljeskift.....skift hver 10-12000km hvis du er glad i bilen din.

10-12.000 hvis du vil at bilen skal overleve, 8000km hvis du er glad i bilen! Også filter hver gang!

Er veldig enkelt å gjøre selv!!!

Fruen bytta olje, filter og tennplugger på E30'n sin her i helga, jeg sto med henda i lomma og så på. Det var helt greit det. Kostanden var på 330 kr for 4 plugger, 5 liter helsyntetisk 5w-40 olje og originalt filter. Det er veldig god timelønnå ta service selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oo syke service priser oss bmw må jeg si første gang jeg skal ha bmw en på service og de sa det kosta 3000+kr for olje skift service, best de gjør noe mere en å skifte olja ;P

Har hatt toyota de siste åra og der var vanlig service på rundt 900kr (det som kalles olje service oss bmw??) og hoved service var litt dyrer, husker ikke akurrat hva det kosta men var ikke skjorta i vertfall.

På den bilen bytter de olje, oljefilter og kupefilter (som koster 600-800 kr elns). Olja de bruker er også ganske dyr, 170kr/l elns. Originalt filter er et must hvis man skal kjøre 25.000km mellom hvert oljeskift. Ellers risikerer man at filteret smuldrer opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt filter er et must hvis man skal kjøre 25.000km mellom hvert oljeskift. Ellers risikerer man at filteret smuldrer opp!

er ikke det å ta litt i?

om man kjøper ett Fram eller MAN filter hos den lokale bilrekvisitabutikken, så er vel det like bra som orginalt?

mener at det er en av de nevnte fabrikatene som lager orginalfilterene til BMW..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt filter er et must hvis man skal kjøre 25.000km mellom hvert oljeskift. Ellers risikerer man at filteret smuldrer opp!

er ikke det å ta litt i?

om man kjøper ett Fram eller MAN filter hos den lokale bilrekvisitabutikken, så er vel det like bra som orginalt?

mener at det er en av de nevnte fabrikatene som lager orginalfilterene til BMW..?

Skal ikke ha noe stort og si det nei, må vel dytte en dass rull nedi der for og få den til og smuldre opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det å ta litt i?

om man kjøper ett Fram eller MAN filter hos den lokale bilrekvisitabutikken, så er vel det like bra som orginalt?

mener at det er en av de nevnte fabrikatene som lager orginalfilterene til BMW..?

Hvis det er en av de store OEM leverandørene av filtre til resten av markedet, så vil det trolig funke. Men jeg har selv sett uorginale filtre til BMW som har sitti på i 25.000km over 2 år, og det var ikke like helt som da det ble satt inn. Det mangla et par store biter som heller ikke lå igjen i bunnen når vi tok ut filteret. Skitten olje gir større motstand på filteroverfalten etterhvert, sammen med at store forskjeller i varme over tid ikke akkurat bidrar til et trivelig arbeidsmiljø for filteret.

Ta en gjennomlesning på http://www.bobistheoilguy.com.

Mange der mener at Long-Life intervallene kan gjennomføres på en motor over lang tid uten større skader, forutsatt at man bytter filter 1-2 ganger mellom hvert oljeskift (og etterfyller olje selvsagt).

Det originale filteret koster faktisk ikke mange kroner i forhold til uoriginale, og dessuten følger det med kobber-skive til bunnpluggen, skive til innsatsfilterskrua (hvis bilen har dette) og nye o-ringer til filterholderen. Jeg synes ikke at det er verdt å gamble på for å spare 20-30 kr. Og jeg har VELDIG gode rabatter på uoriginale filtre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha noe stort og si det nei, må vel dytte en dass rull nedi der for og få den til og smuldre opp.

På bilen din: Ja.

På biler med 25.000km intervaller: Nei.

De nye bilene går omtrent dobbelt så langt mellom hver oljeservice, både i tid og km-lengde. Det forutsetter bedre olje og også bedre filter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...