Gå til innhold

Tatt service II


superberg
 Share

Anbefalte innlegg

T.O:

Jeg har nå tatt en service Inspeksjon II med bremsevæskeskift på min 2002 BMW 316. I tillegg til dette måtte også begge bremseskivene og klossene bak, samt en liten gummislange skiftes.

Service m/bremsevæske, ca 6100,- resten ca 7625,-

totalt betalte jeg altså 13.725,- inkl moms.

Jeg vurderte å ta servicen i Gøteborg, men slo det fra meg siden jeg da måtte ta fri fra jobb en dag samt det ville komme andre utgifter i forbindelse med reisen, bensin, mat etc...

Men hadde jeg visst at bremsene måtte skiftes så hadde jeg vel vurdert et annet verksted enn Egil Stenshagen i Oslo.

Nå er det ihvertfall 25000 km til neste service som kun er oljeskift.

Synspunkter??

mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oo syke service priser oss bmw må jeg si første gang jeg skal ha bmw en på service og de sa det kosta 3000+kr for olje skift service, best de gjør noe mere en å skifte olja ;P

Har hatt toyota de siste åra og der var vanlig service på rundt 900kr (det som kalles olje service oss bmw??) og hoved service var litt dyrer, husker ikke akurrat hva det kosta men var ikke skjorta i vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste synspunktet jeg har er at du har utført dette på dyrest mulig måte, så da er det vel lite å klage på i ettertid.

Jeg bruker AutoPower på kaldbakken, de har jeg hatt god erfaring med i mange år. De er godt voksne BMW spesialister. Billige er de også, du kunne nok nesten ha halvert denne prisen hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste synspunktet jeg har er at du har utført dette på dyrest mulig måte, så da er det vel lite å klage på i ettertid.

Jeg bruker AutoPower på kaldbakken, de har jeg hatt god erfaring med i mange år. De er godt voksne BMW spesialister. Billige er de også, du kunne nok nesten ha halvert denne prisen hos dem.

Takk, skal huske på dem neste gang.

Det var dyrt ja. Jeg visste ikke på tidspunktet at jeg måtte skifte bremsene. De ringte riktognok og sa det og gav meg et prisoverslag, men da tenkte jeg at det var like greit å få gjort det.

På forhånd innhentet jeg pris fra autozentrum og snap-drive i tillegg. Snapdrive var det dyreste. Skulle ha 7000,- bare for sevicen. dvs 1000 mer enn Stenshagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off...det va dyrt ja, skulle vært på den servicen jeg også, eller for 2000 km siden i følge computeren, har den gått langt bilen din?

Hei, bilen er gått ganske langt, snart 107000 km.

Heldigvis 25000 km til neste service, det er kun oljeskift. Blir ikke på et merkeverksted tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så betalte jeg rundt 3500,- for Inspection II hos Autopower. Betalte godt under 7000,- for bremsebytte, og det var da alle fire skiver og alle klosser, arbeid og bremsevæske - samt dyrere klosser enn orginalt.

25.000 mellom oljeskift? Jeg ender på ca 12.000 mellom hver gang serviceindikatoren syter - og bytter olje en gang innimellom der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig så betalte jeg rundt 3500,- for Inspection II hos Autopower. Betalte godt under 7000,- for bremsebytte, og det var da alle fire skiver og alle klosser, arbeid og bremsevæske - samt dyrere klosser enn orginalt.

Mener du 7000,- totalt for alt? Kunne du velge bremseklosser fra andre leverandører også? Jeg vurderer Greenstuff-klosser for å få mindre støv på felgene nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte delene selv, pleier gjøre det. Greenstuff + orginale (uorginale?) skiver. Greenstuff er forøvrig et fint valg hvis det er mindre bremsestøv du vil ha. Noe er galt hos meg dog.. frembremsene virker helt rare, men det er en annen diskusjon :)

Autopower har uansett ikke gjort seg vanskelig med tanke på medbrakte deler, men vet at enkelte ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis 25000 km til neste service, det er kun oljeskift. Blir ikke på et merkeverksted tror jeg.

Drit i service indikator når det gjelder oljeskift.....skift hver 10-12000km hvis du er glad i bilen din.

Det er det seviceindikatoren sier.

Jeg har tenkt å ta oljeskift en gang i året.

Ideellt bør man vel ha to ganger i året, sommerolje og vinterolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis 25000 km til neste service, det er kun oljeskift. Blir ikke på et merkeverksted tror jeg.

Drit i service indikator når det gjelder oljeskift.....skift hver 10-12000km hvis du er glad i bilen din.

Det er det seviceindikatoren sier.

Jeg har tenkt å ta oljeskift en gang i året.

Ideellt bør man vel ha to ganger i året, sommerolje og vinterolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...