gdf Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Hei. Har nettopp kjøpt meg ny bil: '94 E36 325ci. Det jeg la merke til under kjøring over enkelte dumper, so hører jeg en dunkelyd ved bak på høyre siden. Ved fylling av bensin la jeg merke til at lokket ikke satt serlig godt igjen, så jeg begynner å mistenke at det er dette som lager denne dunkelyden. (har før undret meg på om det kan vere demperkoppen eller en foringer som er begynt å ta kvelden) Derfor så lurer jeg på, om tanklokket's lås automatisk låser seg under kjøring eller om det er en manuell bryter for låsen som man benytter under tanking? Jeg har forøvrig lagt merke til at sentralåsen ikke låser tanklokket noen ganger, da det ikke er helt igjen idet det blir låst, så det kan nok vere fjøren som er for slakk? Hva mener dere om dette? Er denne fjøren evt vanskelig å stramme? Synspunkter mottas med takk. Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 26, 2006 Share Skrevet Januar 26, 2006 Hadde slik på min E36 også.. Jeg smørte opp hengselen og den "fjør" mekanismen som sitter på lokket. Det hjalp. Hos meg var det kommet litt rust er den mekanismen jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Januar 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2006 Strammet du fjøren også på noen måte når du gjorde dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2006 Dette funket flott med CRC 5-56. Men desverre viser det det sansynligvis er foringen i dempekoppen som er slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Hadde samme problem på min. Reiste på hoggern å fant ei ny fjær. Tok vel kanskje et minutt å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Dette funket flott med CRC 5-56.Men desverre viser det det sansynligvis er foringen i dempekoppen som er slitt. Det tror jeg også att er problemet. Veldig vanlig på BMW. Lager en dunkelyd når man kjører over humper osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2006 Når jeg bytter foringen her, er det anbefalt å bytte på begge sider, for at det skal bli lik "balanse", eller går det greit å bare bytte den ene? Uten at dette påvirker kjøreegenskapene i noen som helst grad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Går greit å bare bytte den ene.. Blir litt annerledes hvis du skifter støtdemper ¨ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Tanklokket låser seg under "dobble locking". Aldri under kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2006 Hvilke foringer egner seg best ved bytte av denne/disse? Orginale... fra M3 (eller er det samme), eller powerflex? Er det noen forskjell på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Ville gått for powerflex foringer jeg De er nok de fasteste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gdf Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2006 er det forskjell mellom M3 foringer, og de som orignalt sitter på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå