Gå til innhold

Bytte fjærer på e36 cupe

Divine
 Share

Anbefalte innlegg

Fjærklemmer, diverse i riktig størrelse, en jekk (to er enda bedre) og litt pågangsmot holder. :lol:

Bak er det gjort på noen minutter, foran er det litt mer stress.

Verkstedprisen avhenger av timeprisen deres, de fleste regnet med ganske mange timer (4-5) når jeg sjekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at et merkeverksted kan ta ca 20.000 for 4 dempere og 4 fjærer (originale).

Bak er det svært enkelt å bytte, foran er det litt værre. Se på E46fanatics.com og gå inn på DIY seksjonen der. Det er 99% likt på E36 og E46.

Husk å bytte demperfestet bak i samme slengen. Bestill det som er til E46 cab. Passer rett på og holder MYE lenger! Koster omtrent det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at et merkeverksted kan ta ca 20.000 for 4 dempere og 4 fjærer (originale).

Bak er det svært enkelt å bytte, foran er det litt værre. Se på E46fanatics.com og gå inn på DIY seksjonen der. Det er 99% likt på E36 og E46.

Husk å bytte demperfestet bak i samme slengen. Bestill det som er til E46 cab. Passer rett på og holder MYE lenger! Koster omtrent det samme.

Ehh.. 20 tusen ?!?! Hva gjør de da ? Skrur det av med en blyant eller noe *ler* Uansett.. Hvorfor bytte demperfester når man skal bytte fjærer?

kansje litt dumt spurt, men har aldri gjort dette på en bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak tar det akkurat 2,6 sekund å bytte! Bare skru ut en skrue på demperen i underkant og lene seg på armen for å nappe ut fjæra.

Forran må du ta ut hele demperen og deretter demontere fjærene og sette på nye.

En kamerat av meg brukte 1 time på å bytte rundt hele bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak tar det akkurat 2,6 sekund å bytte! Bare skru ut en skrue på demperen i underkant og lene seg på armen for å nappe ut fjæra.

Forran må du ta ut hele demperen og deretter demontere fjærene og sette på nye.

En kamerat av meg brukte 1 time på å bytte rundt hele bilen..

Ja, har hørt det skal gå relativit smerte fritt bak ;)

Sitter og vurdere om jeg skal la et verksted gjøre dette, eller prøve og ta det selv i kulda.. *brrrr* hmm... av med dekk bak, sette i fjær klemme, nappe ut fjæra ? bør gå og ta det selv iallefall. og kansje la verkstede ta forran.

Uansett har jeg iallefall fått svar på en ting.

Man trenger ikke skaffe seg noe ekstra ordinært utstyr for og få jobben utført. Og det er flott !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...