Pedi Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Schrick kammene skal visst gi 25 hester mer sånn ca. Men mulig at de ikke er like godt tilpasset denne motoren som S50 kammene. De lager jo tross alt kammer til en haug med biler.Problemet med å kjøpe brukt fra USA er at man ikke vet hva man får. Lett å bli lurt. Har du hørt om noen som har montert 535 spjeld på en M50/M52 motor? Vet du om noen linker. Har selv tenkt på dette en stund. Vet du om noen som mapper i Norge som har peil og ikke skal ha 10 000 kr for det? Tror nok ikke BMW har laget kammer til US-S50en på måfå, for å si det slik. Brukt er et sjansespill uanzett om det heter USA eller Norge. Idioter og luringer er det overalt. Har ikke i hodet noen som har satt 535-spjeld på M52 akkurat nå, men M50 er det flere ja. Det er flere gode hoder som mapper i dette landet, men pris aner jeg ikke. Hva med å ta en ringerunde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2006 Svindlere er det over alt som du sier men lettere å oppsøke dem i Norge for å si det slik. Og lettere å sjekke varene før man handler;) 535 spjeld høres interesant ut. Hadde du ett sånt liggende? Pris? Mapping tar jeg til slutt. Hvis jeg finner noen som gjør det veldig billig og noen klarer å overbevise meg om at det vil gi meg mye effektgevinst. Har leste endel mer på bimmerforums.com nå og har sett flere 328i nå med "bolt on mods" som de kaller det med mellom 260 og 285 HK . Er også en der meg turbo på sin 328 med 635 HK på bakhjulene ( ca 765 på motoren) og all innmat i motoren orginal. Bare med lavkomp pakning. Men tvilsomt at det går med den europeiske motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Siste 535-spjeldet ringte ToreBMW og sa han skulle ha i dag faktisk, så nå er det nok tomt tror jeg. Men skal sjekke noe annet, for jeg har liggende et 75mm (tror jeg det var) spjeld som faktisk har stått på en 328i !! Kommer fra en 600hk 328i Compact... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2006 Den bilen må du fortelle litt mer om! Litt specs og gjerne noen linker til den på nettet hvis det finnes. Mye skal du ha for det spjeldet forresten? Kan du sjekke innvendig diameter. Er vel ikke mulig å frese de opp så mye vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Thilo som han heter, er en tysker med sans for perfeksjonisme. Har ingen internettside, og jeg husker ikke specs nå. Motoren er nå solgt, da han holder på å bygge M3 twinturbo i den bilen nå. Skal sjekke opp det spjeldet i kveld, for jeg må demontere spjeldet fra innsugsrørene. Han hadde forresten custom laget innsug til denne motor, som er i mitt eie nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Januar 31, 2006 Share Skrevet Januar 31, 2006 Er også en der meg turbo på sin 328 med 635 HK på bakhjulene ( ca 765 på motoren) og all innmat i motoren orginal. Bare med lavkomp pakning. Men tvilsomt at det går med den europeiske motoren. syns du ikke at det er litt tvilsomt da? for å få så mye hk så må du ha veeeldig mye i ladetrykk, og jeg tror nok at rådene og stemplene hadde tatt kvelden ganske fort. hva er forskjellen på en europeisk 2.8 og usa sin 2.8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2006 Neida han er med i dragracing med den bilen og har en internettside om den. De tidene han klarer stemmer også med effekten. Forskjellen på US og EU M52 er at EU modellen har alu blokk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2006 Thilo som han heter, er en tysker med sans for perfeksjonisme. Har ingen internettside, og jeg husker ikke specs nå. Motoren er nå solgt, da han holder på å bygge M3 twinturbo i den bilen nå.Skal sjekke opp det spjeldet i kveld, for jeg må demontere spjeldet fra innsugsrørene. Han hadde forresten custom laget innsug til denne motor, som er i mitt eie nå... Det jeg lurer mest på er om han brukte alublokka fra 328i? I USA så lager de masseproduserte chipper som er tilpasset mods på 328i, vet du om noen som gjør dette i Tyskland eller Sverige? Blir jo endel billigere en mapping. Jeg får jo ikke brukt US software fordet de har en annen styreenhet pga OBD2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå