Gå til innhold

Problemer med kjøling/varmeapparat


vid@r
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på litt forskjellige ting som er galt med bilen.

Jeg trodde først at alt dette skyldes defekt vannpumpe, men nå er jeg ikke sikker lenger...

Bilen kjøler greit, holder seg fint på temperaturen, men jeg får ikke varm luft ut av vifta(av og til får jeg varm luft, men sjeldent).

Det virker ikke som om vannet sirkulerer helt bra. Jeg mener å huske fra når jeg skiftet termostat for et år siden cirka, at det var en slags stråle som kom fra radiatoren og ned i ekspansjonstanken. Det gjør det ikke lenger. Jeg har byttet vannpumpe(i går faktisk), da den forrige hadde tatt kvelden, og jeg trodde at varmeapparatet ikke fikk varme på grunn av at vannpumpen var i stykker.

Nå aner jeg ikke hva som er galt med bilen, jeg har den lufte-pluggen helt åpen, slik at den kan spytte ut det vannet som eventuelt er overflødig, så det kan ikke være luft i systemet. Er veldig takknemlig for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet nå i det siste... For to dager siden... Det var mens jeg ventet på å komme inn i en vaskehall at jeg merket at den ikke ville varme. Tenkte at det var noe forbigående, men dengang ei...

Ingen som har peiling? Jeg er skikkelig fortvilet her... Trodde virkelig at jeg hadde ordnet det da jeg kjøpte ny vannpumpe. Ser skikkelig mørkt på det nå, for hva annet kan drive kjølevannet rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har den lufte-pluggen helt åpen, slik at den kan spytte ut det vannet som eventuelt er overflødig, så det kan ikke være luft i systemet

Det kan høres ut som at det faktisk er luft i systemet likevel. For å være sikker på å få luftet skikkelig så pumper du med handa på den slangen som går fra bunn av radiatoren til motoren mens den går på tomgang.

Etterfyll med vann etterhvert som du ser det minker, og fortsett å pump til det slutter å minke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem med min, fikk en kamerat som er bilmekaniker til å se på den og han sa det var luft i systemet. Han etterfylte og luftet systemet, og da virket varmen igjen. Men har selv etterfylt litt flere ganger etterpå, men ser nå ut til at det har stabilisert seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg startet bilen, skrudde den lufteskruen igjen, satt hageslangen nedi ekspansjonstanken med full styrke, etter at den hadde fått gjort det litt så pumpet jeg den slangen som er i bunnen av radiatoren til det bare kom vann opp til randen av ekspansjonstanken(ikke bobler), og nå funker varmeapparatet helt fin...

Tilbake til begynnelsen da jeg fikk disse problemene, da lakk bilen kjølevæske ettersom vannpumpa var gåen(og det kom luft i systemet), så hvis noen andre har slike problemer, og bilen lekker kjølevæske, kan det godt være at det er vannpumpa...

Edit: Jeg har fylt glykol på, bare så dere ikke tror at jeg kun kjører springvann i systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...