JJ_Cool Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Hadde nettop service på bimmeren min E39 520- 1998 modell, inspeksjon 2.... Betalte 4700kr. Er ikke det veldig billig?! Har hørt om personer som har betalt mellom 10000 og 14000kr. leste her på forumet at det var en som betalte nesten 14 store. Hvorfor ble mitt så billig mon tro? Fikk en lang liste over ting de hadde gjort og sjekket med bilen. Forresten Bilsenteret i Egersund som gjore det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Da er det vel ikke noe særlig som var galt med bilen din da vel De som har bladd ut 10-14k har vel nok måtte skifte klosser og skiver/registerreim eller noe lignende?? Kan ikke være så dyrt for en sjekk av bilen samt oljeskift?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 jeg betalte 7000,- på min e36 320i cab, men må bla opp det dobbelte på M3'n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Når skal inspeksjon 2 taes på en 535ia E34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Når skal inspeksjon 2 taes på en 535ia E34? Kan ta mesteparten for deg Hylland, men er noko du må ta på verkstad Inspeksjon 2 for E34 535ia Kjøretøy helt nede - Håndbreksvandringen (kontroller/juster 3- 10 hakk) - Sikkerheitsbeltene og -festene (kontroller/rappoter) - ABS - varselsystem (kontroller/rappoter) - Instrumenter (kontroller/rappoter) - Reguleringsbrytere/-knapper (kontroller/rappoter) - Varmevifte (kontroller/rappoter) - Horn (kontroller/rappoter) - Innvendig og utvendig speil (kontroller/rappoter) - Interiørlys (kontroller/rappoter) - Frontrutas viskerblad (kontroller/rappoter) - Frontrutas spylefunksjon (kontroller/juster) - Hovedlyktas spyle/viskefunksjon (kontroller/juster) - Instrumentbelysning (kontroller/rappoter) - Retningslys/varselslys (kontroller/rappoter) Kjøretøyet helt oppe - Motoroljelekasje (kontroller/rappoter) - Motorolje (tappes ut/etterfylles) - Motoroljefilter (skiftes ut) - Gearoljelekasje (kontroller/rappoter) - Gearolje (tappes ut/etterfylles) - Styreledd (kontroller/rappoter) - Tangstang/styretøy (kontroller/rappoter) - Koplinger for rattsøyle (kontroller/rappoter) - Hjulopphengets skjøter/tetninger/mansjetter (kontroller/rappoter) - Mellomakselens skjøter (kontroller/rappoter) - Drivakselsens skjøter/tetninger/mansjetter (kontroller/rappoter) - Oljelekasje i bakre diffrensial (kontroller/rappoter) - Støtdempere/-fester (kontroller/rappoter) - Eksossystem/-fester (kontroller/rappoter) - Rust i bremserør (kontroller/rappoter) - Lekasje i drivstoffsystemet (kontroller/rappoter) - Bensinfilter (byttes mot tillegg i prisen) (skiftest ut mot tilleg i pris) Kjøretøyet halvt løftet - Hjulene (demonteres/monteres) - Fremre bremseklosser (kontroller/rappoter) - Fremre bremseskiver (kontroller/rappoter) - Fremre bremseklaver/-sylindre (kontroller/rappoter) - Fremre bremseklaver/-klosser (rengjøres) - Bakre bremseklosser (kontroller/rappoter) - Bakre bremseskiver (kontroller/rappoter) - Bakre bremseklaver/-sylindre (kontroller/rappoter) - Bakre bremseklaver/-klosser (rengjøres) - Bakre handbremsbånd (kontroller/rappoter) - Bakre bremsetromler/-bånd (kontroller/rappoter) - Håndbremsen (justeres) - Hydraulisk bremsesystem (kontroller/rappoter) - Dekktilstand (kontroller/rappoter) - Dekktrykk (kontroller/juster) Arbeid i motorrom - Batteriets elektrolyttnivå (kontrollers/etterfylles) - Batteriets tilstand (kontroller/rappoter) - Spyleveskebeholdere (kontrollers/etterfylles) - Bremseveskebeholdere (kontrollers/etterfylles) - Servostyringsvæske (kontrollers/etterfylles) - Kjølevæskenivå/frostvæskeblanding (kontroller/juster) - Kjølevæskeslanger (kontroller/rappoter) - Automatgiroljenivå (kontrollers/etterfylles) - Luftfilter (skiftes ut) - Gass stag (kontroleres/smøres) - Ventilklaringer (kontroller/juster) - Hjelpedrivreim/er (kontroller/juster) - Tennplugger (skiftes ut) - Tenningstidspunkt (kontroller/juster) - Klimaanlegg (kontroller/rapportere) - Klimaanleggets ventilasjonsfilter (skiftes ut, mot tillegsbetaling) - Tomgangsturtall (kontroller/juster) - CO-innhold med/uten katalysator (kontroller/juster) - Oksygenføler (kontroller/rappoter) Siste kontrolpunkter - Motorens selvtestsystem (kontroller/rappoter) - Indikator for serviceintervall (nullstiles) - Sentrallåssystem (kontroller/rappoter) - Kjøretøyets låser/hengsler (kontroller/smøres) - Hjulmuttere/-bolter (kontroller tiltrekning 90 - 110 NM) Road testing av kjøretøyet - Dødgang på styring (kontroller/rappoter) - Motorytelse (kontroller/rappoter) - Gearkasse (kontroller/rappoter) - Bremser (kontroller/rappoter) - ABS-funksjon (kontroller/rappoter) - Instrumenter (kontroller/rappoter) Etter veitest - Motoren (kontroller for lekkasje) - Kjøretøyets tilstand (kontroller for lekkasje) Dette er det eit verkstad gjere.. På denne bilen reknar dei 3.60 timer... Så kor dyrt det er på det akutelle versktadet vil du snart merke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 jeg betalte 7000,- på min e36 320i cab, men må bla opp det dobbelte på M3'n! Hva blir gjort på M3'en da? Bare sjekker bilen, rapporterer feil/mangler, skifter plugger, alle filtre og olje, smører dører/hengsler samt kontrollere dekktrykk? Hvis ikke noe skiftes, altså bremsedeler eller lignende, så er vel 14k grusomt overpriset?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 Det samme blir gjort med M3en ja.. Berre kontrolere og rapotere... Men det er forskjellig pris pao servica. Og biltyper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Februar 2, 2006 Share Skrevet Februar 2, 2006 SYKE priser... Gjør det sjølv eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Februar 3, 2006 Share Skrevet Februar 3, 2006 Samme her... Når du ser kva du får igjen for det, er det ikkje fristende akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Hadde nettop service på bimmeren min E39 520- 1998 modell, inspeksjon 2.... Betalte 4700kr. Er ikke det veldig billig?! Har hørt om personer som har betalt mellom 10000 og 14000kr. leste her på forumet at det var en som betalte nesten 14 store. Hvorfor ble mitt så billig mon tro? Fikk en lang liste over ting de hadde gjort og sjekket med bilen. Forresten Bilsenteret i Egersund som gjore det. 4700 er ikke så aller værst pris,tror heller ikke at det var noe særlig gale med bilen din heller, jeg hadde en E-39 528ia tidligere og den tok jeg inspeksjon 2 på i tyskland siden jeg var på ferie der de tok kr 7000 da var det også skifte av bremser etc. Bavaria i Sandnes ble presentert fakturaen for jeg ville ha en pris hos de for å sammenligne med,gitt hva prisen hos de hadde blitt? 19800kr! så for mitt vedkommende så er det Tyskland så lenge jeg kjører BMW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Jeg var og hørte om insp.2 på min bil i sta. Da nevnte han pris rundt 4500 - 5000. Men det er vel da om det ikke er noe galt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå