Bmw323i Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 som topic sier så ryker bilen min mye hvit. jeg mister ikke kjøleveske, så kjølevesken går hverken i olja eller inn i sylinderene. hvorfor ryker det sånt da? den bruker litt olje, men da ville den vell ha spyttet ut blå røyk i stedenfor? kan det være toppakningen som har tatt kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Jeg holder en knapp på toppakning ja... Desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 Kjent symtom på toppakning det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 trudde bilene røyk veldig mye hvit på denne årstiden i kulda? min ryker veldig mye. og det gjør flere av kompisene mine sine... og tviler på at alle sammen evt har dårlig topp pakning. nei trur nok ikke det er topp pakninga,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 trudde bilene røyk veldig mye hvit på denne årstiden i kulda? min ryker veldig mye. og det gjør flere av kompisene mine sine... og tviler på at alle sammen evt har dårlig topp pakning. nei trur nok ikke det er topp pakninga,. Klart bilene ryker mer hvitt nå, men hvis den ryker hvitt så er det ikke årstida nei. Det ser en med en gang på densiteten på røken som kommer ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 men burde vell for hans del ikek være topp pakning viss den ikke bruker kjøleveske eller ikk olje kommer i kjølevesken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 29, 2006 Share Skrevet Januar 29, 2006 men burde vell for hans del ikek være topp pakning viss den ikke bruker kjøleveske eller ikk olje kommer i kjølevesken? Skal ikke så mye vann til for at det ryker "mye" hvit røyk egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 nei det er sant, men man se rjo uansett etterhvert om det forsvinner,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reino Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Hei, jeg lurer på en ting når vi først er inne på dette emnet. Noen som vet hvorfor BMW generelt ryker mer enn de fleste andre biler? Da mener jeg den uskyldige røyken som kan være ekstrem på denne årstiden. M20 tror jeg er værst. Hva er det med de motorene som gjør at de ofte også ryker andre tider på året når nesten ingen andre biler gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 Noen som vet hvorfor BMW generelt ryker mer enn de fleste andre biler?? Dette var nå vel en påstand som er meg ukjent.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2006 men uansett, hvis det er toppakningen som er gåen, da er det vell mulig å ta en lekasjetest? ved å spraye start gass mellom blokken og toppen. da skal vell motoren ruse seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2006 hvor mange timer tar det å bytte toppakningen? 4-4.5 time? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 men uansett, hvis det er toppakningen som er gåen, da er det vell mulig å ta en lekasjetest? ved å spraye start gass mellom blokken og toppen. da skal vell motoren ruse seg. Nei... Lekkasjetest kan gjøres på 3 måter. Måle CO i kjølevann, trykktest og komptest. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 om du tar av innsuget bør du vel også kunne se om pakninga svetter en del olje f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Januar 30, 2006 Share Skrevet Januar 30, 2006 men uansett, hvis det er toppakningen som er gåen, da er det vell mulig å ta en lekasjetest? ved å spraye start gass mellom blokken og toppen. da skal vell motoren ruse seg. På grunn av høyere trykk i motoren enn utfor, vil vel bare gassen bli blåst bort, ikke inn i motoren. Fungerer for å lete etter falskluft i innsug da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå