Gå til innhold

hvit røyk ut eksosanlegget (motor)


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

som topic sier så ryker bilen min mye hvit. jeg mister ikke kjøleveske, så kjølevesken går hverken i olja eller inn i sylinderene. hvorfor ryker det sånt da? den bruker litt olje, men da ville den vell ha spyttet ut blå røyk i stedenfor? kan det være toppakningen som har tatt kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde bilene røyk veldig mye hvit på denne årstiden i kulda? min ryker veldig mye. og det gjør flere av kompisene mine sine... og tviler på at alle sammen evt har dårlig topp pakning. nei trur nok ikke det er topp pakninga,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trudde bilene røyk veldig mye hvit på denne årstiden i kulda? min ryker veldig mye. og det gjør flere av kompisene mine sine... og tviler på at alle sammen evt har dårlig topp pakning. nei trur nok ikke det er topp pakninga,.

Klart bilene ryker mer hvitt nå, men hvis den ryker hvitt så er det ikke årstida nei. Det ser en med en gang på densiteten på røken som kommer ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på en ting når vi først er inne på dette emnet. Noen som vet hvorfor BMW generelt ryker mer enn de fleste andre biler? Da mener jeg den uskyldige røyken som kan være ekstrem på denne årstiden.

M20 tror jeg er værst. Hva er det med de motorene som gjør at de ofte også ryker andre tider på året når nesten ingen andre biler gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett, hvis det er toppakningen som er gåen, da er det vell mulig å ta en lekasjetest? ved å spraye start gass mellom blokken og toppen. da skal vell motoren ruse seg.

Nei...

Lekkasjetest kan gjøres på 3 måter. Måle CO i kjølevann, trykktest og komptest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men uansett, hvis det er toppakningen som er gåen, da er det vell mulig å ta en lekasjetest? ved å spraye start gass mellom blokken og toppen. da skal vell motoren ruse seg.

På grunn av høyere trykk i motoren enn utfor, vil vel bare gassen bli blåst bort, ikke inn i motoren. Fungerer for å lete etter falskluft i innsug da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...