Gå til innhold

hvit røyk ut eksosanlegget (motor)


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

for meg hørtes nesten startgass i toppen litt småskummelt ut..

men bilen min ryker en del den også, og jeg har fått samme følelsen som Reino her, at e30'ene ryker mye mer enn andre biler, men årsmodellen har vel mye å si tenker jeg... sammenligner du den med en 240 ellerno i den duren så kanskje det er rimelig likt =/ ikke vet jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesiellt når de står på tomgang at du ser det oser mye mer røyk av en BMW enn andre biler som står ved siden av. Legg merke til det neste gang dere står på stripa gutter :D

Skulle nesten tru de gamle M20 motorene gikk på damp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min å ryker mye hvit røyk på tomgang når bilen er kald!

men det har alle 325`en jeg har hatt vis jeg ikke husker feil!

det at m20 ryker mye hvit røyk av eksosen kan jo være at de fleste som kjører m20 har gåen toppakning og ikke vet om det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år tilbake kjørte de fleste i byen her rundt i E30. Den gangen hadde jeg en 323i, og jeg husker godt at det blei diskutert at den gamle sekseren til BMW hadde mer synlig røyk enn andre biler.

Vet ikke om det er fakta, men hvis man kikker etter, så kan det faktisk virke sånn. Har en 320i nå som jeg syns ryker mer enn andre biler.

Men jeg tviler på at de ryker mer fordi det er noe galt. Tror heller det har noe å gjøre med hele motorkonstruksjonen og måten forbrenningen skjer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesiellt når de står på tomgang at du ser det oser mye mer røyk av en BMW enn andre biler som står ved siden av. Legg merke til det neste gang dere står på stripa gutter :D

Skulle nesten tru de gamle M20 motorene gikk på damp.

det er klart, en sekser vil jo spytte ut mer eksos enn en 4er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, røyker en hel del av min E30 også, synes nesten synd på han stakkaren som sitter i bilen bak meg i køen til jobb :D

Har testet bilen min for lekasje ettersom jeg fryktet at toppakningen hadde tatt kvelden, men alt var helt toppers. 8)

Så tror enkelt og greit det har noe med gammel motorkonstuksjon, og muligens at katalysator er helt ukjent, samt at de gammle gode M20 motorene er ikke akkurat kjent for å bruke så forferdelig lite bensin heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart, en sekser vil jo spytte ut mer eksos enn en 4er!

Joda, greit nok det. Men når mange andre bilmerker kjører rundt uten å ryke nesten i det hele tatt så er det større forskjell enn to sylindere utgjør. Det ser man rundt i byen hele tiden at de fleste nesten ikke ryker i det hele tatt.

Det er også ofte jeg kommer kjørende bak andre biler med sekser som f.eks Opel uten at det ryker, men så ser jeg i speilet at det oser av min E30. Audi sine åttere har jeg heller ikke sett ryke noe særlig, enda der er det to sylindere til. :wink:

Det er nok noe spesielt med motorene til BMW som er årsaken til dette, men hva...

Kanskje det er noe med eksosanlegget, hva vet vel jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...