Gå til innhold

BMW 318 i TURBO?


kai
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en bmw 318i E36 91 mod, lurer på om hvordan det blir å sette på en turbo uten at det er gjort noe med motoren, som f.eks hvor mye turbo trykk jeg kan kjøre med før det eventuelt ryker en topp pakning el noe på motoren generelt? å hvor mye hk kan det utgjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å søke litt på teknisk her på forumet, for dette spørsmålet begynner å bli en gjenganger her nå....

Men på den annen side, bruker du litt tid på din søken her - så er det bra mye info til din interesse vil jeg tro.

Lykke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du gidder å søke på teknisk, sjekk om det er noen lignende din bil under "våre sider"...

Men ett tips: hvis du ikke orker å bruke litt av din tid på å søke info, er vel gjerne ikke du typen til å montere turbo i bilen din heller. Å bygge turbo er nesten et eget fag, samt at det er tidkrevende å bygge... Så noen stunder i forkant på dataen for å samle litt forkunnskap er vel ikke å forakte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke bygge en turbo, har en ferdi turbo som jeg bare skal sette rett på uten å gjøre noe med motoren.. Lurer bare på om noen har peiling om hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre med før noe ryker på motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Pedi mener er at hvis du har planer om å montere en turbo på motoren din bør du gidde og lese litt først.. lære litt om hva dette handler om. Han mener ikke at du skal bygge en turbo fra bunnen av.. men at du skal bygge en turbomotor tenker jeg. Det er utrolig mange faktorer som spiller inn når man skal bygge en turbomotor, ikke bare å skru den fast på et å annet grenrør og se effekttallet mangedoble seg på rulla.

De fleste motorer klarer 0,4-0,5bar uten å gjøre noe med motoren :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke bygge en turbo, har en ferdi turbo som jeg bare skal sette rett på uten å gjøre noe med motoren..

Selvsagt ikke, men å "bygge turbo" så menes det selvsagt å montere turbo med tilbehør. Å "bare sette på turboen" er vel et begrep som er meg og ganske mange andre ukjent. Sorry, men for meg er "bare" et ukjent begrep i turbo-bygging.

Lurer bare på om noen har peiling om hvor mye turbotrykk jeg kan kjøre med før noe ryker på motoren

Ingen som kan med sikkerhet si dette, men estimeres rundt 0,4-0,5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen flere som vet mer? så 1 innlegg her om en som har gjort d jeg tenker å gjøre. d sto at han kjørte i 3 år med 1 bar lade trykk. er d mulig når d ikke er gjort noe me motor`n?????

Hva med å sende han en PM??

Er nok ikke så mange som vet det du vil vite, for alt kommer an på kjørestil, tilstand motor etc etc... Finnes ingen fasit her på budsjett-bygge som du skal ha her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen flere som vet mer? så 1 innlegg her om en som har gjort d jeg tenker å gjøre. d sto at han kjørte i 3 år med 1 bar lade trykk. er d mulig når d ikke er gjort noe me motor`n?????

det var min motor det, 1 bar ladetrykk og originalsprut, eneste som var gjort var at opphøyninga på stempla var dreid vekk!

Men dette var en m10 motor, de tåler mye juling, men mest sannsynlig så var det kun flaks at den holdt så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...