Gå til innhold

Problemer med den elektriske garasjeporten!


|_BMW_|
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fortiden eller det vil si når det blit 0 grader eller kaldere så blir den elektriske garasjeporten/grasjeportheiseren kranglete...

Med det mener jeg at den går ca 20 cm opp første gang jeg trykker på knappen for og heise den, så må jeg kjøre den helt ned igjen for så og kjøre den opp igjen...

Slik er den ikke på sommerhalvåret...

Noen som vet hva dette kan være...

Har en liten teori selv:

Med en gang porten var ny klinte vi noe fettaktig greier i skinnene på siden av porten for og få den til og "skli" best mulig...

Blei anbefalt og smøre godt på, noe som vi gjorde...

kan det være den som fryser og at det blir så stor motstand for motoren den samme mekanismen som gjør at hvis porten går i mot en hindring på sin vei ned så stopper den..!?!??!

Evnt. om det finnes en mulighet for og justere denne følsomheten??? :wink:

SLITSOMT I LENGDA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt. om det finnes en mulighet for og justere denne følsomheten??? :wink:

SLITSOMT I LENGDA!!!

Skal kunne gå an å justere hvor mye motstand motoren tåler før den stopper opp,se i manualen til portåpneren før du prøver og justere.

Prøv også å smør opp skinna mer og på portens bevegelige deler.

Jeg spraya på med siliconspray på min egen port og da gikk den bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker, da får jeg prøve det! :lol:

Hvis det er kaldt, kan faktisk bakken under porten heve seg litt som følge av frost i bakken. Det kan være 1 cm eller 2 cm eller mindre, men det er nok til at når porten treffer bakken, treffer den bakken litt før og dermed går den opp igjen. Må derfor stille inn dette bunnpunktet på nytt. Det kan hjelpe, men da vil du få samme problem når våren kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clas Ohlson har også. Har sett noen billigkit til 998,- også et eller annet sted, men husker ikke helt hvor. Sikkert noe Europris-aktig sjappe..

Lite vits å betale lite for noe som ikke er bra. Bedre å betale dobbel pris og få noe som virker en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...