Gå til innhold

Hjælp! Rundet bolt


voodex
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle bytte bremseskiver fremme... fikk alt til på den ene siden men når jeg kom til den andre siden så satt den lille boltn som skiva er festet med synsykt fast... satt så fast at jeg klarte å runde bolten :( hvordan kan jeg få denne løs??? får inga verktøy til å feste seg i den slik at jeg klarer å løsne den.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å finne fram drillen først som sist og bore den ut. Du trenger ikke å ha den bolten der.

Feil! Den må sitte der for ellers vil det komme skitt mellom skiva og hubben ved hjulskift. Det fører til vibrasjoner i bilen.

Det skal godt gjøres. Jeg gjort dette på flere biler uten at det har medført noe problemer.

Klarer du ikke å skifte hjul uten å få masse skitt mellom der, så bør du vurdere å overlate den jobben til noen andre. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du skruen er plassert der, for moro skyld? Det har ikke noen betydning på andre bilmerker kanskje, men som mange har erfart er BMW følsom for vibrasjoner. Har tom. vært borti at man må pusse vekk rusten fra anleggsflaten til felgen for å bli kvitt vibrasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du skruen er plassert der, for moro skyld? Det har ikke noen betydning på andre bilmerker kanskje, men som mange har erfart er BMW følsom for vibrasjoner. Har tom. vært borti at man må pusse vekk rusten fra anleggsflaten til felgen for å bli kvitt vibrasjoner

Før du sier noe mer bør du prøve å bytte hjul på en BMW som ikke har denne bolten, for jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om nå.

Skiva er festet med hjulboltene når hjulet er på (litt usikker på om du visste dette). Når du skifter hjul, så sitter skiva bra nok på navet, hvis du ikke banker og slår og river og røsker i den da. Det er vel ikke slik du skifter hjul? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du skruen er plassert der, for moro skyld? Det har ikke noen betydning på andre bilmerker kanskje, men som mange har erfart er BMW følsom for vibrasjoner. Har tom. vært borti at man må pusse vekk rusten fra anleggsflaten til felgen for å bli kvitt vibrasjoner

Før du sier noe mer bør du prøve å bytte hjul på en BMW som ikke har denne bolten, for jeg tror ikke du vet helt hva du snakker om nå.

Skiva er festet med hjulboltene når hjulet er på (litt usikker på om du visste dette). Når du skifter hjul, så sitter skiva bra nok på navet, hvis du ikke banker og slår og river og røsker i den da. Det er vel ikke slik du skifter hjul? :wink:

Det er ikke alltid skiva sitter fast på navet. På f.eks. Toyota løsner skiva når du tar av hjulet. Noen bilprodusenter bl.a. BMW vil forsikre seg mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skrua er ganske grei å ha når du monterer nye skiver, ellers har den somregel ingen misjon. Når skivene har stått på en liten stund, står di ganske fast i navet og løsner ikke når du skrur av hjulet. Så, hvis du bare rengjør godt og smører med kobber pasta når du monterer nye skiver, så kan du drite i å ha den skrua, men den er sinnsykt grei ellers svinger skiva og navet i hytt og h****** når du skal ha på hjulet::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...