Gå til innhold

OT,Ka skjer med Ungdommene?? mer problem!!!

Viko
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Normalt å stjele biler når man er 16? Okeeeei, tydeligvis noen som lever i en annen verden enn meg her.. At dere sitter her og "forsvarer" det gjør meg nesten flau av å være her..

helt enig... :roll:

Helt enig. Godt politiet stoppet denne fyren før han kjørte på noen andre. Det er hans skyld at han bråbremset og fikk politiet i ræva. Han kunne ha stoppet i kontrollen og gitt fra seg nøklene der. Det er bare til pass for han.

Hvem vet hva som hadde skjedd hvis han hadde fortsatt å kjøre som en gris i ruspåvirket tilstand. Folk som er ute og går tur, kanskje med barnevogn osv. Nei godt de får stoppet sånne før de gjør mer skade. Det er politiets jobb. Hvis noe mer alvorlig hadde skjedd, hadde nok politiet angret på at de ikke hadde stoppet han før, og da hadde de fått kjeft for å ha avbrutt politijakten... snuten får kjeft uansett. Mye er sikkert berettiget, men ikke alt. De har et vanskelig yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye med poenget her, men go-cart har lite med bilkjøring å gjøre. Jeg greier meg bra i go-cart (iallefall ifølge tidene på huysmann), men jeg kan ikke kjøre bil :wink:

Og der ligger hele svaret.

Det er skremmende å lese denne tråden. At så mange forsvarer det å låne bilen i 14-17års alder. DU KAN IKKE HÅNDTERE BIL I TRAFIKKEN SOM 15ÅRING!!!

Det er som du nevner her, (tilsiktet ironi eller ei), spillgenerasjonen som slår til. Har til stadighet fått "fortalt", av 16-17åringer, at bilkjøring ekke no problem. De har jo den og den rundetiden på GT4 etc. Og de mener det!?

Dette gjennspeiles også i annen kriminalitet. Tidligere kunne du få deg en på trynet. Falt du, hadde du tapt.

Idag stikker man med kniv, og resten av kompisene strømmer til for å sparke ett liggende offer.

Bare se på handling til han som skjøt sin 16år gamle kjæreste nylig. MED EN SALONGPISTOL :!: Han har sett film, men i de fleste tilfeller dør faktisk ikke offeret med en gang ved skuddskade. Det skjer på film. Når man i tillegg benytter 22kal så skal det en close direkte treff i i huet for å stoppe noen umiddelbart. Hu stakkars jenta må ha levd ei stund etter skudda falt, og jeg kan nesten se for meg det ekstra sjokket og panikken hans da det faktisk kom blod, at hu ikke fløy to meter og at jenta ikke døde med engang.

De som driver med jakt ser også dette hvert år. Man treffer dyret rett i hjertet, men det kan fortsette å springe flere hundre meter.

Også bevist benyttet i strid. Man skal ikke skyte etter huet, men store bløte deler. Da har man ett stk stygt skadet personell, og man binder flere av motstanderen opp for å drive førstehjelp. Det er stygt, men faktisk taktikk i det verste av alle maktspill i verden, krig.

Men litt tilbake til topic. Det er mange her som oppfører som "ekspertkomentator" i fotball, mr Hoff. Han er også av den typen som komenterer etter resultat. Skyter man over mål fra 30m er man udugelig. Scorer man mål fra 30m er man plutselig geni. Probelmet med da å skape geni, er at man kan jo ikke prøve, for bommer man på sine forsøk er man tåpe. Mens den riktige tåpen sitter i studio.

Man kan umulig sitte her med kun 4vidt forskjellige avisinnslag som grunnlag og diskutere om politi gjorde rett eller galt. Jeg har ihvertfall fortsatt tiltro til politi, og deres "on site" vurderinger i saken anser jeg som riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye med poenget her, men go-cart har lite med bilkjøring å gjøre. Jeg greier meg bra i go-cart (iallefall ifølge tidene på huysmann), men jeg kan ikke kjøre bil :wink:

Og der ligger hele svaret.

Det er skremmende å lese denne tråden. At så mange forsvarer det å låne bilen i 14-17års alder. DU KAN IKKE HÅNDTERE BIL I TRAFIKKEN SOM 15ÅRING!!!

Det er som du nevner her, (tilsiktet ironi eller ei), spillgenerasjonen som slår til. Har til stadighet fått "fortalt", av 16-17åringer, at bilkjøring ekke no problem. De har jo den og den rundetiden på GT4 etc. Og de mener det!?

Dette gjennspeiles også i annen kriminalitet. Tidligere kunne du få deg en på trynet. Falt du, hadde du tapt.

Idag stikker man med kniv, og resten av kompisene strømmer til for å sparke ett liggende offer.

Bare se på handling til han som skjøt sin 16år gamle kjæreste nylig. MED EN SALONGPISTOL :!: Han har sett film, men i de fleste tilfeller dør faktisk ikke offeret med en gang ved skuddskade. Det skjer på film. Når man i tillegg benytter 22kal så skal det en close direkte treff i i huet for å stoppe noen umiddelbart. Hu stakkars jenta må ha levd ei stund etter skudda falt, og jeg kan nesten se for meg det ekstra sjokket og panikken hans da det faktisk kom blod, at hu ikke fløy to meter og at jenta ikke døde med engang.

De som driver med jakt ser også dette hvert år. Man treffer dyret rett i hjertet, men det kan fortsette å springe flere hundre meter.

Også bevist benyttet i strid. Man skal ikke skyte etter huet, men store bløte deler. Da har man ett stk stygt skadet personell, og man binder flere av motstanderen opp for å drive førstehjelp. Det er stygt, men faktisk taktikk i det verste av alle maktspill i verden, krig.

Men litt tilbake til topic. Det er mange her som oppfører som "ekspertkomentator" i fotball, mr Hoff. Han er også av den typen som komenterer etter resultat. Skyter man over mål fra 30m er man udugelig. Scorer man mål fra 30m er man plutselig geni. Probelmet med da å skape geni, er at man kan jo ikke prøve, for bommer man på sine forsøk er man tåpe. Mens den riktige tåpen sitter i studio.

Man kan umulig sitte her med kun 4vidt forskjellige avisinnslag som grunnlag og diskutere om politi gjorde rett eller galt. Jeg har ihvertfall fortsatt tiltro til politi, og deres "on site" vurderinger i saken anser jeg som riktige.

enig i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men saken her er at ungdommen kjørte ikkje gris før han fekk politiet bak seg, og det var politiet som pressa ungdommen opp i fart osv... Selvfølgeleg e da idiotisk å stjela ein bil, og ihvertfall i rusa tilstand, det forsvare eg ikkje...

Men det tok jo fleire tima før han vart oppdaga, og det fortelle jo berre litt om at han faktisk kjørte temmelig diskre i trafikken, men når då politiet kom bak han så fekk han panikk å ga gass... Dette førte jo til at politiet kjørte etter og dermed var noko anna enn høg fart uaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det eg meinar er at dette var ein ungdom med rus i blodet og dermed veit ein ikkje kva vedkommande er i stand til, er ikkje sikkert vedkommande veit det sjølv. Men som politi så burde ein ikkje forfølga ein berusa sjåfør å presse opp farten. Ein burde ha følgt etter på avstand. I denne saken her så synest eg faktisk at politiet forverra situasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes noe har gått alvorlig galt i sammfunnet vårt når det hele tiden er politiet som skal etterforskes og man skal ta dem for enhver pris. det er etter min mening et resultat av at for mange med lilla-sjal og sandaler har fått styre i Norge. gjort noe galt? nei da skal vi ikke forfølge-du skal tilstå selv og hvis du er uheldig og slemme onkelpoliti tar deg så blir straffen 2 timer på rektors kontor mens pedagogen stryker deg på lanken og spør "hva kan VI gjøre for at DU ikke gjør det igjen?".

NORGE ER VERDENS BESTE LAND Å VÆRE KRIMINELL I!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...