Gå til innhold

Knukket fjær - EU Kontroll?


Maestro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en e39 og på vesntre side bak er fjæren knukket helt nederst. Går ikke å se på avstand fra hjul opp til hjulbua at det er noen forksjell. Spørsmålet er, kommer dette igjennom på en EU kontroll, eller er det null tolleranse hva knekte fjærer angår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2'er feil må fikses og vises for etterkontroll før bilen kan godkjennes. Men det er jo bare å prøve, gamle golfen til søs har gått igjennom 3 ganger på EU med knekt bakfjær på begge sider.

Men du bør bytte bakfjærer så fort som mulig, E39 er såpass tung bak at det kan gi rare utslag (har tilogmed bestillt nye til søs).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2-er feil ja! Da får du ca ein mnd på deg og fikse det og komme innigjen med bilen. Bortkasta peng vist du veit kva som er galt med bilen.. Så berre fiks det og reis og få den EU ok ;-)

Eg satsa på at dei ikkje lagg merke til at skivene mine bak var meir enn 25 % rust, men jeggu faen fekk eg 2er feil.. Idiotisk av meg.. Måtte innigjen med bilen... 400 kr rett ut glaset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden heng æ ikke helt m på.

Om det er feil på bilen, og særlig ting som går på sikkerhet, så fiks det. Høres jo ut som en sjabby bruktbilselger eller japs eier for den saks skyld.

Har du ikke råd, la bilen stå.

Prøve å lure sakkyndig med slikt e æ rett og slett ikke enig i. EU kontrollen er jo barnemat. Stryker du der, bør den også fikses. Så enkelt e det jo.

Det e desverre alt for mange slike doninger som triller rundt allerede.

Faderen krasjet med en slik en. Gammel rønne av en Audi 200. Bilen var nett godkjent, men bilen ladet ikke. Hadde derfor ett batteri hjemme, ett på "stasjonen" og ett i bilen. Mao alltid 2 til lading.

Kjørte da i stummørket på grusvei, uten lys. Mente det ikke var noe problem, for han så jo bilene som kom. Frontet med faderen over bakketopp i 50km/t. Ingen skadde heldigvis, men Polti var ikke særlig glad i disse opplysningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ca ein mnd på deg og fikse det og komme innigjen med bilen..

Tror nok ikke det. Dato er dato, dvs at hvis du kjører på eu-kontroll den dagen du får "innkallelsen" (som vanligvis er 4 måneder for fristen er "ute"), så har du fortsatt 4 måndeder på deg. Men er du på kontroll med deg siste dagen før fristen går ut, så har du fortsatt kun en dag på å fikse bilen. Utsettelse kan det søkes om, men blir ofte avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikkje betre å fikse dei feilene du veit om før du kjører bilen på Eu-kontroll da?? :?

Eller kjøre på eu først, og så heller fikse det som kommer opp???

Joda, men så lenge det er verdi i bilen, og bra ellers, fikser eg det eg veit er gale før eg kjører inn, og slipper evt. etterkontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men så lenge det er verdi i bilen, og bra ellers, fikser eg det eg veit er gale før eg kjører inn, og slipper evt. etterkontroll..

Like greit.. Ikkje det at det er så dyrt, men det er sure peng når du veit kva som er galt og det går jo bort tid også.. Som alle veit, tid er penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e39 og på vesntre side bak er fjæren knukket helt nederst. Går ikke å se på avstand fra hjul opp til hjulbua at det er noen forksjell. Spørsmålet er, kommer dette igjennom på en EU kontroll, eller er det null tolleranse hva knekte fjærer angår?

Begge mine bakfjærer var knekt og det ble ikke oppdaget på PKK hos biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...