Gå til innhold

Multimedia forslag til bilen =) Anyone?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer bare på om det er noen som har noen gode ideer til montering av multimedia i en Compact, og ikke minst valg av komponenter. Har ikke kjøpt noen enda, men etter som jeg forstår det har jeg 2 muligheter:

Og i begge eksemplene skal jeg bruke en Snedig-boks, vet at denne er uten harddisk. Men blir billigere å kjøpe en harddisk selv å sette i. Er det da noen her som kanskje vet hvilken type man må bruke? Med tanke på risting o.l. Vet ikke om de harddiskene som man kan kjøpe den ferdig med er noe spesielt med, står ingen plass. Det å plassere en PC i bilen er en tanke jeg for lengst har slått fra meg. Unødvendig når man kan sette inn en sånn snedig-boks :P

1. Å kjøpe f.eks DVD med integrert skjerm (Har i skrivende stund ikke klart å finne en med forsterker. Står på en tysk side at denne karen her skal ha, men ser ikke på bildet noe som helst inngang til høyttaler ledninger)

eller

2. Å kjøpe f.eks. Sony MEX-R1 DVD spiller og sette en Pyle 7" ekstern skjerm over DVD spilleren.

Her har jeg laget et lattelig bilde av eksempel 2, hehe. Bare så en lettere kan se hvordan det blir dashbordmedmultimedia4yz.th.jpg :P

Mitt gamle utstyr: En Sony CD spiller uten AUX inngang, så den må bort uansett. Basskasse baki med 2stk 12". Så egentlig siden jeg skal bruke en slik multimedia boks, så hadde det kanskje vært nok å bare kjøpe en ny CD spiller med AUX inngang. For boksen kan jo sende bilde rett til skjermen. Men har enda ikke funnet en CD spiller til en billig penge (<2000kr) som også matcher dashbordet.. Hehe. Er litt opptatt av at det skal se bra ut :roll:

Kommer sikkert med flere "teite" spørsmål senere. Her er et gammelt bilde av gliset by the way :arrow: har en pen liten spoiler bake nå bmwfront7ud.th.jpg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil, min er helt lik :D

jeg har nylig bestilt meg en pioneer spiller med innebygd skjerm, denne får du kjøpt på www.bilradiospes.no eller www.komplett.no

håper det var noe hjelp

Ja den spilleren kunne jeg godt ha tenkt meg :D Men tenkte ikke å bruke så masse penger på prosjektet der.. Hehe. Må prøve å holde meg under 10k grensen :P Blir jo ca 2'500,- for den multimedia boksen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ekstern tv montert i midtkonsollen, tv tuner og ps2,men har nå byttet til pioneer avic-x1r ettersom denne er mye enklere å betjene, er en alt i ett løsning og er veldig funksjonell.

slik som jeg hadde det var det altfor tungvint.. skjermen satt der cc sitter,cc satt der radioen satt,radioen hadde jeg under hanskerommet,tv tuner og ps2 hadde jeg i hanskerommet,VELDIG upraktisk!! marerritt å slå på og av alt... Har satt alt på plass der det skal være og er veldig mye mere fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...