Neonlars Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Har fått av alle deksler og deler som må fjernes for å kunne skifte registerreim, men det nederste "svinghjulet" må jeg ogå av med og det er her problemet sitter. Det er et stort hjul med tagger på kanten som med en liten magnet liknende sak på venstre siden, i midten er den festet med en stor lang 20mm sekskant mutter. Jeg må vel av med dette for å kunne få av registerreimen, men hvordan skal jeg egentlig få det av. Det sitter jo dønn fast... Hjelp!! (Ps: er et tilfeldig bilde fra internett, ikke min bil) hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 du tar av den øverste føleren på gir kassen så stekker du en sjukk skru jærn inn der sånn at du holder igjen på sving hjulet. da er det bare ta en lang arm å prøv å skru av uten at motoren går rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hmm. er ikke helt sikker på hvor den føleren sitter. Har du bilder?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 På M40 motoren trenger du ikke løsne denne mutteren. Der bare løsner du sekskantskruene som sitter rundt denne mutteren.. Veit ikke hvordan det er på M20 motoren men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 Det sitter 6 eller 8 sekskant bolter på det store "svinghjule" løsne de. Så kan du lirke det av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 4, 2006 Hehe.. fant ut av det ja! Trodde du måtte av med den store mutteren i midten, så jeg fant like godt fram muttertrekkeren og kjørte igang. Mutteren rikket seg ikke, men det store hjulet ble løsere og løsere og til slutt datt det bare av..! Skjønnte ikke stort da!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Februar 4, 2006 Share Skrevet Februar 4, 2006 er vel lings gjenger mutteren?mulig derfor du ikke har fått den av..eller kansje det var mutteren på vannpumpehjulet(bak kjølevifta)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Racing Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 mutteren på kjølevifta er links. vertfall. mener på den viskose tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Er links på viskosen ja, og tipper det er det på den mutteren som du prater på og neonlars! Den sitter nå i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Den er rett og slett et helvete å få løs Den er smørt inn med loctite så for å få den løs må du varme forholdsvis lenge på den, da vil loctiten løsne også får du løsnet bolten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Den er rett og slett et helvete å få løs Den er smørt inn med loctite så for å få den løs må du varme forholdsvis lenge på den, da vil loctiten løsne også får du løsnet bolten. Hvilken bolt er det du snakker om? Ingen bolt i forkant på motoren er satt inn med Loctite. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Neivel nei, det var vertfall tilfelle mitt når jeg skulle ha den ut. Det er denne bolten jeg snakker om: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 #6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Jepp, regnet med det. Til opplysning: Den bolten er nok skrudd til av en som ikke burde gjort det. Den skal ikke settes inn med Loctite. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Februar 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2006 Har funnet ut av det uansett.. Hehe.. Trengte bare å ta av selve hjulet rundt denne bolten. Fant det ut etter en stund, når jeg sto og skrudde løs med muttertrekkeren..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 Jepp, regnet med det.Til opplysning: Den bolten er nok skrudd til av en som ikke burde gjort det. Den skal ikke settes inn med Loctite. Enkelt og greit. Veldig påstålig du er da, på hvilket grunnlag kan du si det? Har vært borti flere motorer som har dette fra fabrikk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå