shadow Skrevet Februar 4, 2006 Skrevet Februar 4, 2006 Når det er kaldt ute. ca 5-10 minus og bilen er kald er det et helvete å få bilen i gir..., bytta gir-olja for en stund siden....Jeg må nesten ta i for å få den i gir...., er det vanlig ????. Men etter å ha kjørt litt er den helt fin..
Lien Skrevet Februar 4, 2006 Skrevet Februar 4, 2006 Bruk en olje med bedre kaldstart egenskaper.. Castrol ATF 90W er den vanlige typen som blir brukt på BMW..
haavardbj Skrevet Februar 4, 2006 Skrevet Februar 4, 2006 Noen som vil forklare kort hvordan man bytter girolje. Er snakk om en E30 1985 mod.
Lien Skrevet Februar 4, 2006 Skrevet Februar 4, 2006 Du skrur ut pluggen under girkassa og venter til all olje har rent ut. Deretter skrur du opp pluggen som sitter på siden på kassa og fyller på ny olje til det renner ut der-..
haavardbj Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Du skrur ut pluggen under girkassa og venter til all olje har rent ut. Deretter skrur du opp pluggen som sitter på siden på kassa og fyller på ny olje til det renner ut der-.. Tnx! Min lager skurrelyder ofte når den skal i førstegir... (Kun førstegir.. ) Bytte olje? Eller clutchen som er slitt?
ehrnst Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 prøv å bytt olja, sjekk etter metallspon når det renner ut. Det kan bli bedre med et oljeskift. clutchen er det ikke
Sevenord Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Tnx! Min lager skurrelyder ofte når den skal i førstegir... (Kun førstegir.. ) Bytte olje? Eller clutchen som er slitt? KAN være synkroniseringsringene i gearkassen. Prøv å dobbeltclutch før du setter den i gir..
Pedi Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Du skrur ut pluggen under girkassa og venter til all olje har rent ut. Deretter skrur du opp pluggen som sitter på siden på kassa og fyller på ny olje til det renner ut der-.. Men husk å sette i den nederste pluggen før du fyller på olja
Pedi Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Når det er kaldt ute. ca 5-10 minus og bilen er kald er det et helvete å få bilen i gir..., bytta gir-olja for en stund siden....Jeg må nesten ta i for å få den i gir...., er det vanlig ????. Men etter å ha kjørt litt er den helt fin.. Er vel ikke Pennzoil du har fylt på den? Jeg har opplevd det samme som deg med Pennzoil, så det var SISTE gang jeg har fylt Pennzoil på en BMW-kasse.
Lien Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Du skrur ut pluggen under girkassa og venter til all olje har rent ut. Deretter skrur du opp pluggen som sitter på siden på kassa og fyller på ny olje til det renner ut der-.. Men husk å sette i den nederste pluggen før du fyller på olja Det sier seg jo egentlig selv da
Viko Skrevet Februar 7, 2006 Skrevet Februar 7, 2006 Du skrur ut pluggen under girkassa og venter til all olje har rent ut. Deretter skrur du opp pluggen som sitter på siden på kassa og fyller på ny olje til det renner ut der-.. Men husk å sette i den nederste pluggen før du fyller på olja Det sier seg jo egentlig selv da Ja men det kan vera lett og gløyme.. Snakker ikkje av erfaring..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå