Gå til innhold

klikk


bmw 323i
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe...ja er iallfall tongt å trille tilbake assa...men er jo rart da alt av lys er jo like bra etter jeg har slippet nøkkelen igjen..

Nei, det er faktisk ikkje rart i det heile tatt! Batteriet er meir eller mindre heilt tappa for straum, men nok til at det klarar å halde spenninga oppe til f.eks lyset. Når du prøver å køyre startaren trekker denne plutsleg mykje straum (eller prøver...), dermed vil du få eit veldig stort spenningsfall i batteriet, og du får nesten ikkje spenning til verken startar, lys eller noko anna. Trill bilen nedover ein bakke, eller bruk startkablar. Når du har fått start, så køyr deg ein god og lang tur, pga. at dynamoen leverer mykje meir straum enn ein vanleg batteriladar, og dermed ladar det mykje fortare oppatt ;)

Kan sei med 99,9% sikkerheit at det er batteriet ditt som er flatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme greia. Det er lite strøm... Det sa bare klikk, men bensinpumpa og alt annet gikk. I mitt tilfelle var det indirekte et dårlig batteri som ikke ville lades sin skyld(10 år gammelt BMW-batteri), så det ble byttet ut med et helt nytt Varta batteri :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være :

1. Jordings feil på starteren. Skjer ofte hvis bilen e gammel.

2. Dårlig eller gåen starter. Skjer også hvis bilen e gammel.

Tror mest sannsynlig at det er 2. siden 1. e ganske kjip og det e vanskelig å finne igjen en jordingsfeil.

Tror ikke det har noe med batteri å gjøre siden som du sa ; det er lys og alt det der. Men som de andre her sier så ville jeg prøvd å dytte den igang. Kjør til nærmeste verksted som kan BMW og kjøp deg en brukbar om ikke helt ny starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde AKKURAT dei samme symptoma på min E34... Når eg vrei om tenninga så stod den berre å tikka og tikkelyden vart svakare og svakare... Men når eg slapp tenninga vart det fullt lys igjen...

Det er betteriet ditt som er flatt... Er bombesikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..jeg bytta til et nytt bateri i dag men funka ikke da heller??men kan jeg ha kobla noe feil for jeg har akkurat bytta motoren serru..men når jeg vrir om tenninga da hører jeg bennsinpumpa å det der går å lysa kommer på å..alt er som det skal virker det som..er bare at den starteren ikke vill skje noe med..sier bare klikk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg hadde gjort alt klart føre jeg ville prøve å starte motoren, men så fant vi ut at vi hadde glemt å sette i skruene til starteren så satt jeg de i..så etterpå hørte vi bare det klikke når vi vrei om tenninga...å er ikke snakk om at den skal svive rundt virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...okey...er ikke heelt sikker jeg skjønner du..men kan ta å kikke...men er igrunn veldig rart da vis jeg har kobbla feil vel siden alt av lys å sånn funker...det meste funker så å si er bare starteren som er helt monga som bare sier klikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...okey...er ikke heelt sikker jeg skjønner du..men kan ta å kikke...men er igrunn veldig rart da vis jeg har kobbla feil vel siden alt av lys å sånn funker...det meste funker så å si er bare starteren som er helt monga som bare sier klikk

Om det er lys i instrumentbord spiller jo ingen rolle for starteren. Sjekk en gang til på starteren du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...