Gå til innhold

Klakking fra bakdemper


Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Har netopp bytta fjærer og demper til et Bilstein b12 tuning kit.

Etter et par dager begynte det å klakke fra den ene demperen bak, sjekka at alt er skrudd fast og det sitter.

Ser at det er mye vandring øverst på demperen, der den er dempa med gummi, skal den fløtte seg noe særlig der...??

Har en teori på atter de nye stivere demperne har dratt i stykker gummin og at de rett og slett klakker i rett på metallet.

De så ikke morkene ut når jeg monterte det, så jeg har ikke bytta dem.

Finnes det noen alternative fester som de ikke er dempa med gummi, men går rett på dempern,

Noen som har noen tips ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husket å sette på skivene når du monterte nytt sett sant? viss ikkje vill demperen ødlegge foringen etter ganske så kort tid..Dette har akkurat skjedd på brodern sin bil..verkstedet glemte å sette på skivene og det dunket kraftig etter noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skjønte jeg det.(de satt nemlig ikke sammen på min...)

Har også et annet spørsmål.

Det følgte med en annen skive som ikke var på den orginale dempern, den har samme diameter som den nedre festebolten så den skal enten sitte mellom dempern og festet eller mellom bolten og dempern.

Jeg satte den mellon dempern og festet fordi den vår så tjukk, så ut som det skulle være en slags spacer.

Hylsa gjennom foringen var også litt lenger på den ene siden, den satte jeg mot festet(altså mot skiva).

Demperne er som sagt Bilstein Sprint

HAr jeg gjort det riktig..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...