Frode H. Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 10w40 er en viskositet som passer mange BMW-motorer men den er vanskelig å finne i helsyntetisk så da er delsyntetisk et godt alternativ. I Narvik som det sikkert er kaldt om vinteren er jeg enig i at en tynn fullsyntetisk olje kan være det beste men jeg ville kjørt 10w40 på den motoren om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Det skader uansett ikke motoren å bruke en helsyntetisk olje fremfor en delsyntetisk med samme klassifisering. Jeg kjører helsyntetisk på alle bilene som kommer innom garasjen min. Min egen 330Ci kjører på Castrol TWS 10w-60 (men den står også i varm garasje hele vinteren. Resten av bilene kjører på CD Cardic 5w-40 helsyntetisk, som byttes hver 5000km (E30 318is), eller 8000km (-00 Mitsubishi Pajero 2,5 TD, -83 VW Golf, -98 VW Polo, -02 Renualt Espace). Filter byttes selvsagt hver gang. Ellers anbefales www.bobistheoilguy.com for masse info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2006 hehe takk for alle svarene. de seriøse og delseriøse Skal etterfylle i morgen med helsyntetisk 5w 30 hvis de selger det da Og til sommeren skifte til helsyntetisk 10w 40 Ble alle fornøyde?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Ja, det høres greit ut det. Også bytter du filter hver gang du bytter olje, samt at du bytter hver 10.000 km minimum. Da blir motoren din fornøyd, og det er jo det viktigste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Må bare si at jeg ikke svarer på slike tråder lenger, grunnet at hvis de som kom inn på forumet her hadde GIDDET å søke så hadde de funnet alle svarene de trenger + litt til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2006 Må bare si at jeg ikke svarer på slike tråder lenger, grunnet at hvis de som kom inn på forumet her hadde GIDDET å søke så hadde de funnet alle svarene de trenger + litt til! Søkte, men fant så mye rart. så det ble lettere å starte en ny hvor jeg ville få konkrete svar. men folk har så mye forskjellige meninger. burde kanskje ringe bmw men de gir vel samme svar som dere har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 hehe takk for alle svarene. de seriøse og delseriøse Skal etterfylle i morgen med helsyntetisk 5w 30 hvis de selger det da Og til sommeren skifte til helsyntetisk 10w 40 Ble alle fornøyde?? Tja.. Du får nok litt problemer med å finne en helsyntetisk 10w40 olje. Ellers er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå