B.E.E. Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 E-36, M52b28, k&n åpent filter, grenrør, effekt anlegg. Forventet hk?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Februar 5, 2006 Share Skrevet Februar 5, 2006 I værste fall mindre effekt enn orginal. Skal du få mer effekt i denne motoren er nye kammer og M50 innsug tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Rundt 200-210? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Rundt 200-210? Flere målinger viser at de yter ca 210 hk orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 leste det var 194hk på 328 å 192hk på 325 en eller annen plass,mulig jeg tar rimelig feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 sorry det er 193hk i 328 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Det er innsuget og gass-spjeldet som er de største flaskehalsene på 328. Ved å bytte ut disse, sette inn nye vasse kammer og chippe bilen i forhold til disse endringene så har folk fått 220-240 hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 I værste fall mindre effekt enn orginal.Skal du få mer effekt i denne motoren er nye kammer og M50 innsug tingen. det tviler jeg sterkt på. men du får ikke så mye hk mer da. kanskje et par på grenrøret. chipen gjør at effektkurven endres, kanskje du får en ekstra hk på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 forskjellen på 2.8 og 2.5 i papirene er 1 hest og ca 40nm tror jeg, men som sagt tidligere så har folk fått målt forskjellig når bilen er orginal. Men husk å ha varmeskjold under og vedsiden av det k&n filteret ditt! Ellers vil det suge varmluft og heller gi effekttap(ganske lite men det er jo fortsatt tap, istedenfor gitt effekt.) Det du og kan gjøre, hvis du gidder, er å porte og polere innsuget på toppen din. eksempel: Før Etter Link til han som bygde om bilen sin fra e36 320 til 325 md vanos. http://www.blacklotus.no/gallery/Eivinds-album håper det er greit for ham at jeg linker Kan sikkert ta litt på eksossiden (grenrøret) og, ved å legge på pakninga og se hvor mye av hullene som ikke er dekket av den. Slip ned så du får det jevnt med pakningen. Ekstremt hurtig tegnet, og kanskje *litt* overdrevet. Mens du er igang så kan du slipe inn ventilene dine, kjøpe nye ventiler, fjører og stoppere i titan Nye løftere er heller ikke dummt. Toppen kan og planes, hvis det trengs (sjekkes med glassplate og slipepasta, eller lignende) Dette er da de "billigste" hestene du får, sett at du er villig til å sette av litt tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 I værste fall mindre effekt enn orginal.Skal du få mer effekt i denne motoren er nye kammer og M50 innsug tingen. det tviler jeg sterkt på. men du får ikke så mye hk mer da. kanskje et par på grenrøret. chipen gjør at effektkurven endres, kanskje du får en ekstra hk på det Merk at han skrev "innsug" ikke "grenrør"! Det er faktisk innsuget som er flaskehalsen, derfor er også effektkurven til M52B28 og M52TUB28 litt rar, den går fint til ca 5300 rpm, og deretter ligger den og stanger i taket, mens alle de andre motorene har fine kurver opp til 6500 rpm. Men grenrør gir ikke noe særlig effekt på en ellers original motor nei. Men hvis den puster bedre en originalt, da kan det ha noe for seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Kjetil Somme: Men grenrør gir ikke noe særlig effekt på en ellers original motor nei. Men hvis den puster bedre en originalt, da kan det ha noe for seg! Den må da ånde ut bedre og da, eller? vil tro det er noe å hente i grenrør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 M52 har veldig bra "grenrør" fra før. Lite å hente på disse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Den må da ånde ut bedre og da, eller? vil tro det er noe å hente i grenrør. Ja, men hvis grenrøret greier f.eks. 8 liter/sekund og innsuget kun greier 6 liter/sekund, så hjelper det lite å oppgradere til et grenrør som greier 10 liter/sekund. (tall kun ment som eksempler). Selvsagt spiller mottrykk osv inn i bildet her, men på 2,8 liters M52 motorer er innsuget strupet pga tyske forsikringsregler. Legg merke til at BMW, AUDI og Mercedes har samme hk-antall i denne klasse, (ingen med 196-210 hk) på samme årstall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 sorry det er 193hk i 328 Sitat "bimmerdude": Teknikens Värld målte vist en orginal til 213,5 mens Auto motor und sport målte en til 214 hester. Har vel sett en minst 10 dyno tester av orginale og de pleier ligge rundt der. Fra 200 til 215 pleier de ligge på orginalt. Jeg snakker om hva de yter orginalt,ikke hva de er oppgitt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 6, 2006 Share Skrevet Februar 6, 2006 Ja, men hvis grenrøret greier f.eks. 8 liter/sekund og innsuget kun greier 6 liter/sekund, så hjelper det lite å oppgradere til et grenrør som greier 10 liter/sekund. (tall kun ment som eksempler). Selvsagt spiller mottrykk osv inn i bildet her, men på 2,8 liters M52 motorer er innsuget strupet pga tyske forsikringsregler. Legg merke til at BMW, AUDI og Mercedes har samme hk-antall i denne klasse, (ingen med 196-210 hk) på samme årstall. Jada det er helt klart, enig der. Tenkte kanskje litt på andre motorer der det ikke er slik. Men da har han jo bare et bra nokk grenrør som ikke trenger modding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå