Gå til innhold

Dårlig trykk i varmeapparatet


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt oppe dette før.

Det er forferdelig dårlig trykk i varmeapparatet.

Fått tips om å bytte microfilter, hvordan det skulle gjøres og hvor det befant seg.

Problemet er bare at det er ikke er der! (under hanskerommet)

vet nøyaktig hvor det skal være, og det er ikke der.

Er heller ikke i motorrommet.

Hadde en kompis som er mekaniker til å se på det, men han fant heller ikke noe.

Er det noen modeller som ikke har dette filteret? min er 92

håper på å få løst problemet, da det begynner å bli alt for kaldt her i nord igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke i microfilteret! Det kom ikke før 93 mod hvis jeg ikke tar helt feil.

Bak innsuget ditt ligger varmeapparatmotoren, rundt denne motoren er det et plastdeksel som sørger for at all luft blir presset inn i varmeapparatet ditt. Disse plastdekselene er en svakhet hos BMW og kan hende det har sprekt eller hoppet ut av spor. Når dette ikke sitter som det skal klarer ikke vifta å blåse nok luft inn i systemet ditt (coupeen) som igjen gir dårlig trykk med luft...

Håper dette hjelper deg. Er det noe du lurer på er d bare å ta kontakt da jeg har gjort dette på mange E36`er (316,318,320)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger ikke i microfilteret! Det kom ikke før 93 mod hvis jeg ikke tar helt feil.

Bak innsuget ditt ligger varmeapparatmotoren, rundt denne motoren er det et plastdeksel som sørger for at all luft blir presset inn i varmeapparatet ditt. Disse plastdekselene er en svakhet hos BMW og kan hende det har sprekt eller hoppet ut av spor. Når dette ikke sitter som det skal klarer ikke vifta å blåse nok luft inn i systemet ditt (coupeen) som igjen gir dårlig trykk med luft...

Håper dette hjelper deg. Er det noe du lurer på er d bare å ta kontakt da jeg har gjort dette på mange E36`er (316,318,320)

Da tar du feil! e36 med klima fra (91?) hvertfall 92 har dette. Om du ikke finner det under hanskerommet så har du vel ikke klima.. da er det nok som acewolf sier.. ta en titt på etk,mye hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Problemet ligger ikke i microfilteret! Det kom ikke før 93 mod hvis jeg ikke tar helt feil.

Bak innsuget ditt ligger varmeapparatmotoren, rundt denne motoren er det et plastdeksel som sørger for at all luft blir presset inn i varmeapparatet ditt. Disse plastdekselene er en svakhet hos BMW og kan hende det har sprekt eller hoppet ut av spor. Når dette ikke sitter som det skal klarer ikke vifta å blåse nok luft inn i systemet ditt (coupeen) som igjen gir dårlig trykk med luft...

Håper dette hjelper deg. Er det noe du lurer på er d bare å ta kontakt da jeg har gjort dette på mange E36`er (316,318,320)

like nedenfor front ruten (under den plast risten) var det en slags gummi del som hadde falt ut av spor.

alt for kaldt ute til å holde på med bilen nå.

noen som vet om det er det som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...