Gå til innhold

Konstant varme


320it
 Share

Anbefalte innlegg

har samma problem på min E30. får bare kald luft ut der til ansikte. men til front vindu å føttene så er det varme.

Så derfor bruker jeg bare ha på front vindu å til føttene.

tror kanskje det skal være sånn, med tanke på at det er et blått felt der man velger at det skal blåse mot ansiktet.

men synes det er rart jeg ikke får kaldluft ut fra de andre to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har varmen på fullt så skal det komme varme hele veien. Men skrur du bare litt ned på varmen så vil lufta som kommer på sidene alltid være litt kaldere enn den som kommer oppe og nede. Sånn skal det være. Husker ikke hvordan det er med den i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e får noe kald luft til føttene å front vinduet når e skrur om til kaldt da. da må det var noen som har godt av til deg. Er det noe stag som går i fra varm luft regulaturen til varme registre til deg?

har ikke sett på det enda, får ta en titt i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilen min blåser det kaldt til ansiktet hviss jeg stiller på kun ansiktblås. DVS. på blått felt. Men hvis jeg setter den midt i mellom feks ansikt og fotblås(utenfor det blå feltet) så blåser det varmt i ansiktdysene og føttene. Mulig dette bare gjelder cab?.. for at man skal kunne få det varmt når man kjører åpen bil mens det er litt kaldt ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likens på min: Varm luft overalt om varmen står på max. Stiller jeg ned på varmen blir luften som kommer ut "i ansiktet" mye kaldere enn den som kommer på frontruten og føttene.. Har lurt på dette siden jeg kjøpte den, men da slapp jeg altså lage tråd om det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene er designet sånn. Du holder deg mer våken hvis du har frisk luft mot ansiktet. På min gamle E28 var det uvarmet luft rett utenfra på luftutblåsene i dashbordet. På E46'n er det hvertfall et hjul som lar deg velge mellom ubehandlet luft og varm/kald luft (fra varmeregister og AC).

Det at lufta som kommer til defrost og beinplass ikke blir like kald er pga at registeret tar litt tid å kjøle ned, samt at ventilen som regulerer kjølevannet ikke lukker 100% etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilene er designet sånn. Du holder deg mer våken hvis du har frisk luft mot ansiktet. På min gamle E28 var det uvarmet luft rett utenfra på luftutblåsene i dashbordet. På E46'n er det hvertfall et hjul som lar deg velge mellom ubehandlet luft og varm/kald luft (fra varmeregister og AC).

Det at lufta som kommer til defrost og beinplass ikke blir like kald er pga at registeret tar litt tid å kjøle ned, samt at ventilen som regulerer kjølevannet ikke lukker 100% etter noen år.

Samme på e36 med klima.. slik det er på e46'n din altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lufta som kommer til defrost og beinplass ikke blir like kald er pga at registeret tar litt tid å kjøle ned, samt at ventilen som regulerer kjølevannet ikke lukker 100% etter noen år.

Dette er tullball! Varme/kjøle systemet til BMW er rett og slett laget slik at luften alltid blir litt kaldere i midten i forhold til over og under. Det er for å ha muligheten til å få litt friskere luft på kroppen samtidig som man kanskje trenger varmere luft for å holde frosten unna frontruta. Det er også vanlig at man kan bli litt kaldere på beina når man er på biltur i kulda, derfor er også luften som går til beina varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lufta som kommer til defrost og beinplass ikke blir like kald er pga at registeret tar litt tid å kjøle ned, samt at ventilen som regulerer kjølevannet ikke lukker 100% etter noen år.

Dette er tullball! Varme/kjøle systemet til BMW er rett og slett laget slik at luften alltid blir litt kaldere i midten i forhold til over og under. Det er for å ha muligheten til å få litt friskere luft på kroppen samtidig som man kanskje trenger varmere luft for å holde frosten unna frontruta. Det er også vanlig at man kan bli litt kaldere på beina når man er på biltur i kulda, derfor er også luften som går til beina varmere.

Vel, jeg snakker om når man skrur all varmen helt av og kun vil ha kaldluft i bilen (tenk VARM sommerdag med fullt solskinn). Da er det irriterende at det fortsatt kommer oppvarmet luft inn i kupeen. Det er ikke laget slik, men et resultat av slitasje. Regn litt på hvor mange liter med vann som passerer gjennom den ventilen i løpet av 10 år og 160.000 km... Tenk snittfart på 60 km/t og 1 liter pr minutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lufta som kommer til defrost og beinplass ikke blir like kald er pga at registeret tar litt tid å kjøle ned, samt at ventilen som regulerer kjølevannet ikke lukker 100% etter noen år.

Dette er tullball! Varme/kjøle systemet til BMW er rett og slett laget slik at luften alltid blir litt kaldere i midten i forhold til over og under. Det er for å ha muligheten til å få litt friskere luft på kroppen samtidig som man kanskje trenger varmere luft for å holde frosten unna frontruta. Det er også vanlig at man kan bli litt kaldere på beina når man er på biltur i kulda, derfor er også luften som går til beina varmere.

Vel, jeg snakker om når man skrur all varmen helt av og kun vil ha kaldluft i bilen (tenk VARM sommerdag med fullt solskinn). Da er det irriterende at det fortsatt kommer oppvarmet luft inn i kupeen. Det er ikke laget slik, men et resultat av slitasje. Regn litt på hvor mange liter med vann som passerer gjennom den ventilen i løpet av 10 år og 160.000 km... Tenk snittfart på 60 km/t og 1 liter pr minutt...

Okay, jeg misforstod deg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...